Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45125
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sertoğlu, Gülsüm | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:46:25Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:46:25Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2149-5602 | - |
dc.identifier.issn | 2149-5602 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45125 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.31464/jlere.698288 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yazma eğitiminde kullanılan/kullanılması gereken yöntem ve teknikleri konu alan akademik çalışmaların genel eğilimlerinin raporlaştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden meta-sentez ile desenlenmiştir. Veri toplama sürecine ilk olarak çeşitliarama motorlarına “yazma eğitimi”, “yöntem”, “teknik” anahtar sözcükleri yazılıp alanyazın taraması yapılarak başlanmıştır. Tarama sonucunda derlenen 85 çalışma içerisinden, araştırmanın amacına uygun olan 24 makale seçilmiştir. Belirlenen çalışmalar; yıllara göre dağılımı, ele alınan konu alanları, kullanılan yöntemler, sonuçları ve önerileri bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; incelenen24 araştırma makalesinin, çoğunlukla yaratıcı yazma, yansıtıcı yazma, not alma, aktif öğrenme konu alanlarında yazıldığı görülmüştür. İlgili araştırmaların, daha çok görüş ve algıların incelenmesini amaçladığı saptanmıştır. Araştırmalarda, çalışma grubu olarak genellikle öğretmen adaylarının yeğlendiği; veri toplama tekniği olarak görüşme, tarama ve doküman incelemesinden yararlanıldığı görülmüştür. Makalelerde, yöntem teknik kullanımının yazma becerisini geliştirdiği ve yaratıcı bakış açısı kazandırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Diğer yandan öğretmenlere uygulama konusunda deneyim kazandırılması gerektiği önerisindebulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Yazma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler: Bir Meta-Sentez Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Methods and Techniques in Writing Education: A Meta-Synthesis Study | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 410 - 427 | - |
dc.identifier.startpage | 410 | en_US |
dc.identifier.endpage | 427 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.31464/jlere.698288 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 421719 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Diğer Yayınlar Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 601.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.