Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45137
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTosun, Ali-
dc.contributor.authorAy, Mustafa Hami-
dc.contributor.authorKoçak, Seval-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:47:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2148-2624-
dc.identifier.issn2148-2624-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45137-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.3s.9m-
dc.description.abstractDünya üzerinde meydana gelen ekonomik,politik ve sosyal gelişmeler, bireylerarası hizmet ve mal dağılımında adaletsiz durumlar ortaya çıkarmıştır. Bu durum en önemli insan haklarından biri olan eğitim alanına da yansımış, eğitimde sosyal adalet kavramını gündeme getirmiştir. Bu araştırmanın amacı eğitimde sosyal adaletin sağlanmasını güçleştiren okul düzeyli dezavantajlı durumları, bu durumların giderilmesine yönelik çalışmalar önündeki sınırlılıkları ve çözüm önerilerini belirlemektir. Araştırmanın verileri Uşak ili devlet okullarında okul yöneticisi ve yönetici yardımcısı olarak görev yapmakta olan 23 katılımcı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Yönetici görüşleri okulları dezavantajlı duruma iten etmenlerin, okulun insan ve fiziksel kaynaklarından, öğrencilerden, velilerden ve okulun bulunduğu çevreden kaynaklandığına işaret etmiştir. Bununla birlikte okul yöneticileri dezavantajlı okullar için çeşitli öneriler sunsalar da, veli tutumları, mevcut yasal düzenlemeler ve zaman gibi sınırlılıklar da olduğuna dikkat çekmişlerdir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitimde Nitel Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYönetici Gözüyle Dezavantajlı Okullar: Sosyal Adaletin Sağlanması için Çözüm Önerileri*en_US
dc.title.alternativeDisadvantaged Schools from the Perspective of Administrator: Solutions for Social Justiceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage980 - 999-
dc.identifier.startpage980en_US
dc.identifier.endpage999en_US
dc.identifier.doi10.14689/issn.2148-2624.1.8c.3s.9m-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid378579en_US
dc.identifier.wosWOS:000555634200009en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
e8275887-fea4-44f7-9470-ae3cc6cce517.pdf878.78 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

3
checked on Mar 7, 2025

Page view(s)

112
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

78
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.