Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaran, Tamer-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:06Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:06Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2147-9208-
dc.identifier.issn2147-9194-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45144-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17130/ijmeb.853619-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, çocuklu kadın tüketicilerin marka tercihinde marka adının etkisini araştırmaktır. Veriler, kolayda örneklemeden faydalanılarak, 498 çocuklu kadından yüz yüze anket aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmanın kapsamına dâhil edilen markalar, çocuklu kadınların ilgilenim düzeylerinin yüksek olduğu sabun, bebek bezi ve elektrikli ev aletleri kategorilerinden seçilmiştir. Bu bağlamda, Türkiye’de yerli adla faaliyet gösteren yabancı menşeli 3 marka ve İngilizce adla faaliyet gösteren Türkiye menşeli 8 marka olmak üzere toplam 11 marka belirlenmiştir. Analiz yöntemi olarak Lojistik Regresyon yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, genel olarak çocuklu kadınların marka menşei bilgilerinin düşük olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte çalışmada, her ne kadar kendilerini etnosentrik olarak ifade etmiş olsalar da kadınların yabancı menşeli markaları daha fazla tercih etme eğiliminde oldukları bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMarka adının tüketicilerin marka tercihine etkisi: Türkçe ve İngilizce adların karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe effect of brand name on consumers’ brand preference: A comparison of Turkish and English brand namesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1029 - 1042
dc.identifier.startpage1029en_US
dc.identifier.endpage1042en_US
dc.identifier.doi10.17130/ijmeb.853619-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid420773en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept33.02. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Kale Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
5a45e64b-4f58-4545-9d94-97375f3b5522.pdf255.52 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.