Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45148
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Balık, İbrahim | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:06Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1015-2105 | - |
dc.identifier.issn | 2548-0154 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45148 | - |
dc.description.abstract | Bir milletin gelişmişlik düzeyinin en önemli göstergelerinden birisi eğitim seviyesidir. Eğitim seviyesinde çıtayı yükseklerde tutabilen toplumlar kısa sürede gelişmişlik düzeyini artırabilmektedirler. Selçuklular da bu konuda önemli hamleler yapmış ve 13. yüzyılda Anadolu’da gelişmiş bir eğitim seviyesi yakalayabilmişlerdir. Eğitimin içinde yer alan insan unsurunun kalitesi ve motivasyonu da eğitimin seviyesini belirleyen önemli göstergelerden birisidir. Biz bu çalışmamızda eğitimin en temel unsurunu oluşturan öğrencilerin Selçuklular dönemindeki sosyo ekonomik durumlarından bahsedeceğiz.Selçuklularda fakih, talib, tilmiz gibi adlarla anılan öğrenciler, eğitimlerini genelde medresede almakta idiler. Hemen her medrese farklı kategorilerde öğrencileri bünyesine alırdı. Medreseye kaydolan öğrenciler kendi eğitim seviyelerine göre genellikle üç kategoriye ayrılır ve ona göre dersleri takip ederlerdi. Uzmanlık eğitimine başlayan bir öğrenci grubu ile henüz eğitiminin ilkaşamasındaki öğrenciler aynı medrese içinde eğitim görebilirlerdi.Öğrencilerin tamamı burs alırlardı. Bu burslar medrese vakıflarından karşılanırdı. Dolayısıyla öğrenci burslarının miktarı standart olmayıp, medreseden medreseye farklılık göstermekte idi. Aynı şekilde öğrencilerin aldığı burslar eğitim seviyelerine göre de değişmekte idi. Onlar, bu bursları ve medreseden karşıladıkları diğer iaşeleri sayesinde oldukça rahat bir hayat sürme imkânı bulmuşlardır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Selçuklu Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Türkiye Selçuklularında medrese öğrencilerinin sosyo ekonomik durumları | en_US |
dc.title.alternative | Socio-economic status of madrasa students in the Seljuks of Anatolia | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 13 | en_US |
dc.identifier.startpage | 135 - 148 | |
dc.identifier.startpage | 135 | en_US |
dc.identifier.endpage | 148 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 12.03. History | - |
Appears in Collections: | Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
3cefaab5-e4f0-48e8-8aa8-d53e282497bb.pdf | 705.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
116
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.