Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45219
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayraktaroğlu, Eda-
dc.contributor.authorAyekin Dülger, Derya Neval-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:16Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:16Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.issn2147-9844-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45219-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.3859-
dc.description.abstractOkul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk döneminde uygulanan standart testlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıylayapılan bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırma, ulaşılabilir örneklem yoluyla belirlenen 4’ü özel, 11’i devlet okulunda görevyapan toplam 15 okul öncesi öğretmeniyle derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veritoplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundaki açıkuçlu sorulara verilen cevaplar içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin erken çocukluk döneminde uygulananstandart testlere ilişkin görüşleri ile ilgili bulgular derinlemesine incelenmiş belirlenen kodlar dört temel tema çerçevesindesunulmuştur. Çalışmanın bulguları, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların gelişimlerini takip etmede standart testlerikullanmadıklarını, daha çok gözlem metodunu kullandıklarını, gelişimsel değerlendirmeye yeterince vakit ayırmadıklarını vebunun bilgi eksikliğinden kaynaklandığını göstermiştir. Bu nedenle araştırma sonuçları ışığında, öğretmenlere ve öğretmenadaylarına değerlendirme konusunda eğitim verilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Standart Testlerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Preschool Teachers' Opinions About Standard Tests Applied in Early Childhooden_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage2214 - 2226
dc.identifier.startpage2214en_US
dc.identifier.endpage2226en_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3859-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid389518en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept22.08. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Acıpayam Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
faf13115-3548-4ff6-9e00-e79e3e420c9e.pdf342.06 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.