Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45219
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bayraktaroğlu, Eda | - |
dc.contributor.author | Ayekin Dülger, Derya Neval | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:16Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | - |
dc.identifier.issn | 2147-9844 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45219 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24106/kefdergi.3859 | - |
dc.description.abstract | Okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk döneminde uygulanan standart testlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıylayapılan bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırma, ulaşılabilir örneklem yoluyla belirlenen 4’ü özel, 11’i devlet okulunda görevyapan toplam 15 okul öncesi öğretmeniyle derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veritoplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundaki açıkuçlu sorulara verilen cevaplar içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin erken çocukluk döneminde uygulananstandart testlere ilişkin görüşleri ile ilgili bulgular derinlemesine incelenmiş belirlenen kodlar dört temel tema çerçevesindesunulmuştur. Çalışmanın bulguları, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların gelişimlerini takip etmede standart testlerikullanmadıklarını, daha çok gözlem metodunu kullandıklarını, gelişimsel değerlendirmeye yeterince vakit ayırmadıklarını vebunun bilgi eksikliğinden kaynaklandığını göstermiştir. Bu nedenle araştırma sonuçları ışığında, öğretmenlere ve öğretmenadaylarına değerlendirme konusunda eğitim verilmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Standart Testlerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of Preschool Teachers' Opinions About Standard Tests Applied in Early Childhood | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 28 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2214 - 2226 | |
dc.identifier.startpage | 2214 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2226 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24106/kefdergi.3859 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 389518 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 22.08. Child Care and Youth Services | - |
Appears in Collections: | Acıpayam Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
faf13115-3548-4ff6-9e00-e79e3e420c9e.pdf | 342.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
110
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
74
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.