Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45247
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelik, Osman Tayyar-
dc.contributor.authorAkar, Hüseyin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:20Z-
dc.date.available2022-05-17T12:47:20Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2148-7510-
dc.identifier.issn2148-7758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45247-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17556/erziefd.508652-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'deki eğitim örgütlerinde görev yapan eğitim çalışanlarının yaşadığıörgütsel sinizmin cinsiyete göre farklılaşıp/farklılaşmadığını meta-analiz yöntemiyleincelemektir. Bu kapsamda, bazı anahtar kavramlar kullanılarak yapılan literatür taramasında;2000-2018 yılları arasında Türkiye'deki eğitim örgütlerinde yapılmış olan ve örgütsel sinizmiinceleyen 159 çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmalardan 42'si araştırmacılar tarafından belirlenmişolan dâhil edilme kriterlerine uygun olduğu için araştırmaya dâhil edilmiştir. Yayın yanlılığı, HuniGrafiği, Duval ve Tweedie'nin kırp ve doldur yöntemi ve Egger Testi ile incelenmiş ve yapılantestler sonucunda yayın yanlılığın olmadığı anlaşılmıştır. Analizler rastgele etkiler modeline göreyapılmış olup, etki büyüklükleri Cohen'nin d'sine göre hesaplanmıştır. Yapılan analizlersonucunda eğitim çalışanlarının yaşadığı örgütsel sinizmin cinsiyete göre etki büyüklüğününönemsiz düzeyde ve anlamsız olduğu sonucu elde edilmiştir [d=.028; p?.05]. Moderatör analizisonucunda; yayın türü, araştırmanın yapıldığı bölge ve örneklem grubunun hesaplanan etkibüyüklüğü üzerinde moderatör etkiye sahip olmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEğitim Kurumlarındaki Örgütsel Sinizmin Cinsiyet Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analiz Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of Organizational Cynicism in Educational Institutions in Terms of Gender: A Meta-Analysis Studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage87 - 105-
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.doi10.17556/erziefd.508652-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid388421en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept01. Pamukkale University-
Appears in Collections:Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
b92640aa-a712-4768-b2e1-2b4329106bb0.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.