Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHarmandar, Dilara-
dc.contributor.authorArıkan, Arzu-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:21Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:21Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45265-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.774896-
dc.description.abstractOkulöncesi dönemde kazanılan erken okuryazarlık becerileri çocukların gelecek başarıları ve gelişimlerinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu becerilerin desteklenmesi için ailelerin de çocuklara zengin uyaranlar sunmaları ve eğitsel çalışmalara katılmaları gerekmektedir. Ailelerin erken okuryazarlık becerileri konusundaki çalışmalara katılımını artırmak içinse planlama sürecinde ailelerin görüşlerine başvurmak önemlidir. Bu araştırmanın amacı da ailelerin okulöncesi dönemde erken okuryazarlık becerileri odaklı dil destek çalışmaları konusundaki tercihlerini betimlemektir. Tarama deseninde yürütülen araştırmanın örneklemini resmi ve özel okullarda öğrenim gören 5-6 yaşlarındaki 640 çocuğun ebeveyni oluşturmuştur. Veri analizinde betimleyici istatistiklere ve nonparametrik testlere başvurulmuştur. Bulgular; ailelerin çocukları ile etkileşimlerinde en çok eğitici ve ilgi çekici olma konusunda bilgi istediğini ve bilgilendirme aracı olarak yazılı materyalleri tercih ettiğini göstermektedir. Çalışmalara katılımda aileleri en fazla sınırlayan faktör ise zaman/enerji yokluğudur. Ailelerin tercihlerinde sosyoekonomik katman ve diğer demografik değişkenlere göre de anlamlı farklara ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleErken Okuryazarlık Becerilerine Yönelik Dil Destek Çalışmalarında Ailelerin Tercihlerien_US
dc.title.alternativeFamily Preferences for Language Support Programs about Early Literacyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1183 - 1203
dc.identifier.startpage1183en_US
dc.identifier.endpage1203en_US
dc.identifier.doi10.16916/aded.774896-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid431302en_US
local.message.claim2023-07-12T12:36:57.239+0300|||rp01450|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept33.01. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Kale Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
eac247e0-fe36-421f-85af-c99d91cae036.pdf687.29 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

334
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

370
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.