Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45265
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Harmandar, Dilara | - |
dc.contributor.author | Arıkan, Arzu | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:21Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6020 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45265 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.16916/aded.774896 | - |
dc.description.abstract | Okulöncesi dönemde kazanılan erken okuryazarlık becerileri çocukların gelecek başarıları ve gelişimlerinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu becerilerin desteklenmesi için ailelerin de çocuklara zengin uyaranlar sunmaları ve eğitsel çalışmalara katılmaları gerekmektedir. Ailelerin erken okuryazarlık becerileri konusundaki çalışmalara katılımını artırmak içinse planlama sürecinde ailelerin görüşlerine başvurmak önemlidir. Bu araştırmanın amacı da ailelerin okulöncesi dönemde erken okuryazarlık becerileri odaklı dil destek çalışmaları konusundaki tercihlerini betimlemektir. Tarama deseninde yürütülen araştırmanın örneklemini resmi ve özel okullarda öğrenim gören 5-6 yaşlarındaki 640 çocuğun ebeveyni oluşturmuştur. Veri analizinde betimleyici istatistiklere ve nonparametrik testlere başvurulmuştur. Bulgular; ailelerin çocukları ile etkileşimlerinde en çok eğitici ve ilgi çekici olma konusunda bilgi istediğini ve bilgilendirme aracı olarak yazılı materyalleri tercih ettiğini göstermektedir. Çalışmalara katılımda aileleri en fazla sınırlayan faktör ise zaman/enerji yokluğudur. Ailelerin tercihlerinde sosyoekonomik katman ve diğer demografik değişkenlere göre de anlamlı farklara ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ana Dili Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Erken Okuryazarlık Becerilerine Yönelik Dil Destek Çalışmalarında Ailelerin Tercihleri | en_US |
dc.title.alternative | Family Preferences for Language Support Programs about Early Literacy | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1183 - 1203 | |
dc.identifier.startpage | 1183 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1203 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16916/aded.774896 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 431302 | en_US |
local.message.claim | 2023-07-12T12:36:57.239+0300|||rp01450|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None | * |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 33.01. Child Care and Youth Services | - |
Appears in Collections: | Kale Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
eac247e0-fe36-421f-85af-c99d91cae036.pdf | 687.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
334
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
370
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.