Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45467
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Üstel, Özlem | - |
dc.contributor.editor | Yıldırım, Özen | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T08:13:47Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T08:13:47Z | |
dc.date.issued | 2022-07 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45467 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin okul yöneticilerinin güçlendirici liderliğine yönelik algı düzeyleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modeli kullanılan araştırmada, 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale İlçe’lerine bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerle çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, kolaylıkla bulunabilen örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 309 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için üç alt boyut ve 17 maddeden oluşan Güçlendirici Liderlik Ölçeği ile iki alt boyut ve 19 maddeden oluşan Öğretmen Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzde, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin güçlendirici liderlik düzeylerinin çoğu zaman düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin güçlendirici liderliğine ilişkin öğretmen algılarının cinsiyet, mesleki kıdem ve eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunurken; okul düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur. Öğretmenlerin motivasyonlarına ilişkin algı düzeylerinin tamamen katılıyorum düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin motivasyonlarına ilişkin algılarında mesleki kıdem ve eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmazken; cinsiyet ve okul düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin güçlendirici liderliğine yönelik algı düzeyleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Liderlik | en_US |
dc.subject | güçlendirici liderlik | en_US |
dc.subject | öğretmen motivasyonu | en_US |
dc.title | Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin güçlendirici liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Özlem Üstel.pdf | 1.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
236
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
330
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.