Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45467
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÜstel, Özlem-
dc.contributor.editorYıldırım, Özen-
dc.date.accessioned2022-06-20T08:13:47Z
dc.date.available2022-06-20T08:13:47Z
dc.date.issued2022-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45467-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin okul yöneticilerinin güçlendirici liderliğine yönelik algı düzeyleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modeli kullanılan araştırmada, 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale İlçe’lerine bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerle çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, kolaylıkla bulunabilen örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 309 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için üç alt boyut ve 17 maddeden oluşan Güçlendirici Liderlik Ölçeği ile iki alt boyut ve 19 maddeden oluşan Öğretmen Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzde, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin güçlendirici liderlik düzeylerinin çoğu zaman düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin güçlendirici liderliğine ilişkin öğretmen algılarının cinsiyet, mesleki kıdem ve eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunurken; okul düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur. Öğretmenlerin motivasyonlarına ilişkin algı düzeylerinin tamamen katılıyorum düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin motivasyonlarına ilişkin algılarında mesleki kıdem ve eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmazken; cinsiyet ve okul düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin güçlendirici liderliğine yönelik algı düzeyleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectgüçlendirici liderliken_US
dc.subjectöğretmen motivasyonuen_US
dc.titleÖğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin güçlendirici liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özlem Üstel.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

236
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

330
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.