Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45476
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kırdar, Gülsüm | - |
dc.contributor.editor | Tanrıöğen, Zeynep Meral | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-21T08:23:47Z | |
dc.date.available | 2022-06-21T08:23:47Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45476 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumların da öğrenim gören yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili karşılaşılan sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini yönetici ve öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Denizli ili Pamukkale ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı yabancı uyruklu öğrencisi bulunan beş resmi bağımsız anaokulunda görev yapan, beş okul yöneticisi ve 10 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlenen bu çalışmadaki veriler öğretmenler ve yöneticilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma da elde edilen verilerin analizi sonucunda yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili karşılaşılan sorunlar ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri teması olmak üzere iki tema elde edilmiştir. Yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar; öğrencilerle yaşanan iletişim sorunu, velilerle yaşanan iletişim sorunu, uyum sorunu, kültür farklılığı sorunu ve davranış sorunu olmak üzere beş tema altında toplanmıştır. Araştırma da karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri başlığı altında ise; dil kursu, öğrencilerle iletişime ilişkin öneriler, velilerle iletişime ilişkin öneriler, rehberlik desteği, kayıt sistemine ilişkin öneriler, sosyal faaliyetler ve yabancı dil bilen öğretmen sağlanması olarak yedi alt tema altında aktarılmıştır. Araştırma bulgularına göre araştırmaya katılan bütün katılımcıların birleştiği en önemli nokta dil ve buna bağlı olarak yaşadıkları iletişim sorunudur. Geliştirilen en önemli önerinin ise dil kursu açılması yönünde olduğudur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yabancı uyruklu öğrenci | en_US |
dc.subject | okul öncesi eğitim | en_US |
dc.subject | yönetici | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.title | Okul yöneticisi ve öğretmenlerinin yabancı uyruklu öğrencilerle yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gülsüm KIRDAR.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
296
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,920
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.