Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKırdar, Gülsüm-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.date.accessioned2022-06-21T08:23:47Z
dc.date.available2022-06-21T08:23:47Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45476-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumların da öğrenim gören yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili karşılaşılan sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini yönetici ve öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Denizli ili Pamukkale ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı yabancı uyruklu öğrencisi bulunan beş resmi bağımsız anaokulunda görev yapan, beş okul yöneticisi ve 10 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlenen bu çalışmadaki veriler öğretmenler ve yöneticilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma da elde edilen verilerin analizi sonucunda yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili karşılaşılan sorunlar ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri teması olmak üzere iki tema elde edilmiştir. Yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar; öğrencilerle yaşanan iletişim sorunu, velilerle yaşanan iletişim sorunu, uyum sorunu, kültür farklılığı sorunu ve davranış sorunu olmak üzere beş tema altında toplanmıştır. Araştırma da karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri başlığı altında ise; dil kursu, öğrencilerle iletişime ilişkin öneriler, velilerle iletişime ilişkin öneriler, rehberlik desteği, kayıt sistemine ilişkin öneriler, sosyal faaliyetler ve yabancı dil bilen öğretmen sağlanması olarak yedi alt tema altında aktarılmıştır. Araştırma bulgularına göre araştırmaya katılan bütün katılımcıların birleştiği en önemli nokta dil ve buna bağlı olarak yaşadıkları iletişim sorunudur. Geliştirilen en önemli önerinin ise dil kursu açılması yönünde olduğudur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı uyruklu öğrencien_US
dc.subjectokul öncesi eğitimen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleOkul yöneticisi ve öğretmenlerinin yabancı uyruklu öğrencilerle yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülsüm KIRDAR.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

296
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,920
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.