Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45504
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKılıç, Sevgi-
dc.contributor.editorÇöğmen, Suna-
dc.date.accessioned2022-06-28T08:44:33Z
dc.date.available2022-06-28T08:44:33Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45504-
dc.description.abstractÇocukların yaşamlarının büyük çoğunluğunu okulda geçirdikleri göz önüne alındığında, eğitim kurumlarında verilen hizmetin kalitesi son yıllarda eğitimci ve araştırmacılar tarafından büyük ilgi görmektedir. Bu araştırmada, öğrencilerin okul yaşam kalitesi algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın için 2021-2022 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Denizli ili Pamukkale ilçesinde bulunan resmi ortaokullarda 6.7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 306 öğrenciye ölçek uygulanmıştır.Bu araştırmada Sarı (2007) tarafından geliştirilen, “Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği” (OYKÖ) ile araştırmacı tarafından uyarlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak veriler toplanmıştır.Verilerin analizinde Jamovi 2.2.3 versiyonlu program kullanılarak betimsel istatistikler incelenmiştir. Öğrencilerin okul yaşam kalitesi ölçeği ve alt boyutlarından aldıkları puanlar tespit edilerek puanların aritmetik ortalama ve standart sapma dağılımları incelenmiştir. Ayrıca verilerin çarpıklık basıklık değerleri incelenmiş ve varsayımları karşıladığı belirlenmiştir. Varsayımları karşılaması sebebiyle parametrik testler uygulanmıştır. Öğrencilerin okul yaşam kalitesi düzeyinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bağımsız gruplar t-testi ile sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile test edilmiştir.Elde edilen veriler neticesinde cinsiyet değişkeninin ölçek toplam puanları ve “Öğrenci-Öğrenci iletişimi” boyutunda anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna varılırken (p<.05), bu farklılığın erkek öğrenciler lehine olduğu ortaya konmuştur. “Öğretmen- Öğrenci İletişimi”, "Okula Yönelik Duygular”, "Okul Yönetimi” ve “Statü” boyutlarında ise anlamlı bir şekilde farklılaşma olmadığı sonucuna varılmıştır (p>.05). Öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıf düzeyi değişkenine göre “Öğretmen-Öğrenci İletişimi”, “Öğrenci-Öğrenci İletişimi”, “Okula Yönelik Duygular,” Okul Yönetimi”, “Statü” boyutları ve ölçeğin toplamında aldıkları puanlar arasında anlamlı şekilde farklılaşmalar olmadığı sonucuna varılmıştır (p>.05).en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul yaşam kalitesien_US
dc.subjectokul yaşam kalitesi ölçeğien_US
dc.subjectortaokul öğrencilerien_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesi algılarinin farklı değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3969-5650-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sevgi Kılıç.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

446
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.