Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45509
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHaşhaş, Yusuf-
dc.contributor.editorTuzcu, Gökhan-
dc.date.accessioned2022-06-28T11:08:15Z
dc.date.available2022-06-28T11:08:15Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45509-
dc.description.abstractBu çalışmayla, 2021-2022 öğretim yılında Denizli ili Tavas ilçesinde taşımalı eğitim kapsamında görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerle taşıma kapsamındaki öğrencilerin görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Veriler, seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak görüşme formu ile toplanmıştır.Taşımalı eğitim, ülke gerçeklerinden ve koşullarından doğmuştur, bir zorunluluktur ve ilerleyen yıllarda da sürmelidir.Taşımalı eğitimde ulaşımda yaşanan sorunların başında “araçların erken ya da geç gelip-gitmesi ve çocukların beklemesi” gelmektedir. Bunu, taşıma işini yapanların evraklarla ilgili sorumluluklarını tam ve zamanında yapmaması, maske-mesafe-hijyen kurallarına uyulmaması ve araçta öğrenciler arasında sorunlar yaşanması izlemiştir. Bu sorunların çözümüne yönelik önerilerin başında “araçların zamanında geliş-gidişleri sağlanmalı” gelmektedir. Bunu, şu öneriler izlemektedir: Denetimler arttırılmalı, sürücüler eğitilmeli, maske-mesafe-hijyen koşulları sağlanmalı, taşınan her köyün aracı (dolmuşu) ayrı olmalı, araç ve sürücüler sabit olmalı, zaman zaman değişmemeli.Taşımalı eğitimde öğle yemeklerinde yaşanan en büyük sorun “yemeklerin az ve yetersiz olmasıdır”. Bunu, şu sorunlar izlemektedir: Yemeklerin kalitesiz olması, geç gelmesi, yemekhanelerin fiziksel ortamlarının yetersizliği, menünün farklı olması ve öğrencilerin yemekleri beğenmemesi. Bu sorunların çözümüne yönelik önerilerin başında “yemeklerin miktarının arttırılması” gelmektedir. Bunu, şu öneriler izlemektedir: Yemek firmaları yemek ve hizmet kalitesini arttırmalı, yemekhane sıra düzeni sağlanmalı, yemekhane ortamları iyileştirilmeli, yemek menülerinde öğrencilerin de görüşleri alınmalı.Taşıma merkezi olan okullardan kaynaklanan sorunların başında “fiziksel, donanımsal ve personel yetersizlikleri” gelmektedir. Bunu, uyum sorunları ve taşıma merkezlerinde çalışanların iş yükü fazlalığı izlemektedir. Bu sorunların çözümüne yönelik önerilerin başında “taşıma merkezi olan okullar, fiziksel ortam, donatım ve personel olarak güçlendirilmeli” gelmektedir. Bunu, şu öneriler izlemektedir: Denetimler arttırılmalı, bu okullarda çalışanlar emeklerinin parasal karşılığını alabilmeli, paydaşlar arası işbirlikleri arttırılmalı ve taşınan öğrenciler uyum eğitimine alınmalı.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTaşımalı eğitimen_US
dc.subjecteğitim planlamasıen_US
dc.subjecteğitim ekonomisien_US
dc.titleTaşımalı eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Denizli ili - Tavas ilçesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YUSUF HAŞHAŞ.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

280
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,498
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.