Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45511
Title: | Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin liderlik stillerinin incelenmesi | Authors: | Koçdemir, Yasemin | Keywords: | liderlik liderlik stilleri sınıf öğretmenleri okul müdürleri |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre, okul müdürlerinin liderlik stillerini uygulama durumları araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli ve nicel yöntemler kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılı merkez ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenliği branşından 2195 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi için evrenden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile 320 öğretmen seçilmiştir. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Okul Müdürleri Liderlik Stili Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin analizinde, Bağımsız örneklem t-Testi ve Tek yönlü varyans analizlerinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Öğretmenlerin okul müdürlerinin liderlik stillerinin alt boyutlardan en yüksek düzeyin dönüşümcü liderlik olduğu bunu sürdürümcü liderlik alt boyutunun izlediği, en düşük düzeyin serbest bırakıcı liderlik alt boyutuna ilişkin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin, okul müdürlerinin liderlik stili alt boyutlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi sonucunda cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği, kıdem, yaş, eğitim düzeyi ve mevcut müdürle çalışma süresine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45511 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yasemin Koçdemir.pdf | 1.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
234
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.