Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45517
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Arpağ, Dilek | - |
dc.contributor.editor | Çöğmen, Suna | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-29T10:53:00Z | |
dc.date.available | 2022-06-29T10:53:00Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45517 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ve iş doyum düzeylerinin öğretmenlerin demografik değişkenlerine göre farklılık gösterip-göstermediği araştırılmıştır. Betimsel tarama modelinde olan çalışmada veriler, basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen ve Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde çalışan 331 öğretmenden toplanmıştır. Veri toplamak için Kişisel Bilgi Formu ve “Minnesota İş Doyum Ölçeği” olmak üzere iki araç kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin iş doyumlarının başkalarının hayatlarına dokunma ve olumlu katkı sağlamada çok yüksek iş doyumu yaşarken işlerinin emeklerinin karşılığı aldığı ücretle ilgili ise en düşük düzeyde iş doyumu yaşamaktadırlar. Aldıkları ücretten memnun olmayıp düşük doyum yaşamaktadırlar. Alt boyutlarda içsel doyum dışsal doyumdan daha yüksek çıkmıştır. Genel ortalamanın yüksek düzeyde ölçülmesi öğretmenlerin genel olarak iş doyumlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL)’nde görev yapan öğretmenlerin okullarda iş doyum düzeylerinin yaş, medeni durum, eğitim düzeyi ve kıdeme göre farklılık göstermediği ancak cinsiyete göre içsel doyum boyutunda kadınların daha yüksek iş doyumu sağladıkları tespit edilmiştir. Kadınların erkeklerden daha yüksek doyum elde etmelerinin nedenlerinin ayrı çalışmalarda ele alınabileceği, iş doyumlarının artmasına katkı sağlanması amacıyla öğretmenlerin ekonomik açıdan desteklenmesi ve iş doyumlarını arttırıcı çalışmaların yapılması önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş doyumu | en_US |
dc.subject | Minnesota | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | MTAL | en_US |
dc.title | Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin incelenmesi: Denizli merkez örneği | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3969-5650 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dilek Arpağ.pdf | 1.62 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
134
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
128
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.