Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45523
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSoğancı, Yaşar-
dc.contributor.editorTuzcu, Gökhan-
dc.date.accessioned2022-06-30T10:46:45Z
dc.date.available2022-06-30T10:46:45Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45523-
dc.description.abstractTürkiye’de uzun yıllardır taşımalı eğitim yapılmaktadır. Bu araştırma 2021-2022 öğretim yılında, Denizli ilinin Çardak ve Bozkurt ilçelerinde, taşımalı eğitim uygulamalarında yaşanan sorunların yöneticiler, öğretmenler ve öğrenciler gözüyle tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Veriler, 4 yönetici, 8 öğretmen ve 8 öğrenci olmak üzere 20 katılımcıdan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır.Taşımalı eğitim yapılmasının en büyük nedeni, öğrenci sayısının çok az olduğu köylerdeki okulların kapatılmış olmasıdır. Bunun yanında, taşımalı eğitimle daha nitelikli eğitim alınabilmesidir. Ancak taşımalı eğitime karşı olan, öğrencilerin yaşadıkları köylerde eğitim görmelerini düşünenler de bulunmaktadır.Ulaşımda yaşanan sorunların başında, bazı araçların bakımsız olması ve sürücülerin dikkatsiz ve eğitimsiz olmaları edilmektedir. Farklı okul düzeyinde bulunan öğrencilerin aynı araçta taşınması da sorun olarak görülmektedir. Herhangi bir sorun olmadığını düşünenler de vardır. Ulaşımda yaşanan sorunların, araçların yenilenmesi, sürücülerin eğitilmesi ve denetimlerin artırılması ile çözüleceği düşünülmektedir. Taşımalı eğitimde verilen öğle yemeklerinin çeşitli olmaması, öğrenciye hitap etmemesi, soğuk ve az olması gibi sorunlar bulunmaktadır. Ayrıca yemekhane olmaması ve yemekhanedeki düzensizlik te sorun olarak görülmektedir. Öğle yemeğinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerisi olarak, çıkan yemeklerin, öğrenciye yönelik olmalı ve kalitesinin artırılması istenmektedir. Her okulun kendi yemekhanesi olmasını isteyenlerin yanında yemekhanede oturma düzeni ve yemek sırasının düzenlenmesinin de çözüm olacağı düşünülmektedir.Çevre köylerdeki öğrencilerin taşındığı merkezi konumdaki okullardan kaynaklanan sorunlara ilişkin, okulun uzaklığı, öğrenciler arasında uyumsuzluk ve güvenlik sorunları ön plana çıkmaktadır. Diğer sorunlar şunlardır: Öğrencilerin öğle aralarında zaman geçirebilecekleri uygun fiziksel ortamlar yoktur, nöbetçi öğretmenler parasal karşılığı olmadan fazladan sorumluluk almaktadırlar ve çevre köylerden gelen öğrenciler destekleme ve yetiştirme kurslara katılamamaktadır. Bu sorunların çözümlenebilmesi için, taşıma merkezi okulların fiziki koşulları iyileştirilmelidir, güvenlik görevlisi çalıştırılmalıdır, nöbet tutan öğretmenlere ücret ödenmelidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTaşımalı eğitimen_US
dc.subjecteğitim planlamasıen_US
dc.subjecteğitim ekonomisien_US
dc.titleTaşımalı eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Denizli ili - Çardak ve Bozkurt ilçeleri)en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yaşar Soğancı.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

308
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

934
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.