Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45543
Title: | Covid-19 pandemi sürecinde eğitim alanında yapılan yüksek lisans tezlerine ilişkin bir içerik analizi (2020-2021) | Authors: | Kaçaroğlu, Ayşegül | Keywords: | Covid-19 Pandemi Eğitim Uzaktan Eğitim |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmanın amacı; covid-19 pandemi sürecinde eğitim alanında yayınlanan yüksek lisans tezlerine ilişkin bir içerik analizi yapmak ve bu tezleri yapısal açıdan analiz ederek bir alanyazın taraması yapmaktır. Bu kapsamda 2020-2021 yılları arasında yayınlanan 63 çalışmanın eğilimleri tespit edilmiş ve elde edilen verilerin içerik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın amacı kapsamında incelenen bu tezlerin; yayınlandıkları türe, danışmanların unvanlarına, yayınlandıkları yıllara, yayınlandıkları üniversitelere, ele aldıkları problem durumlarına, araştırma desenlerine, örneklem gruplarına ve veri toplama araçlarına yönelik eğilimlerinin dağılımları hesaplanmış ve ulaşılan bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulardan sonuçlara ulaşılmıştır. Buna göre; pandemi sürecinde eğitim alanında yayınlanan tezler, çoğunlukla yüksek lisans düzeyinde yapılmıştır. Tezlere daha çok profesör doktor unvanındaki akademisyenler danışmanlık yapmıştır. En fazla çalışma 2021 yılında yayınlanmıştır. Pandemi sürecinde en fazla çalışma Gazi Üniversitesi’nde yayınlanmıştır. Tezlerde problem durumu olarak en fazla uzaktan eğitim uygulamaları ele alınmıştır. Tezlerde daha çok nitel yöntem tercih edilmiştir. Tezlerde örneklem grubu olarak en çok öğretmenlerle çalışılmıştır. Tezlerde veri toplama aracı olarak en fazla görüşme formu kullanılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45543 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
AYŞEGÜL KAÇAROĞLU.pdf | 805.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
252
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
702
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.