Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45575
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHaşıloğlu, Selçuk Burak-
dc.contributor.authorOvaz, Fatımanur-
dc.date.accessioned2022-07-25T12:57:00Z
dc.date.available2022-07-25T12:57:00Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45575-
dc.descriptionBu tezin üçüncü bölümünün uygulanması TÜBİTAK 122K017 nolu proje desteği ile gerçekleşmiştir.en_US
dc.description.abstractKüreselleşmenin getirdiği sonuçlardan biri olarak ölçme araçlarının standartlaştırılması ve ölçüm sonuçlarının karşılaştırılması üzerinde durulması gereken bir konudur. Birçok çalışmada farklı dil ve kültürlerde geliştirilmiş olan ölçme araçları kullanılmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama ile ilintili konularda yapılmış olan uyarlama çalışmalarının bibliyometrik bir analizi yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise e- pazaryerlerinden satınalma niyetini etkileyen boyutlar ve güven ölçeğinin uyarlama çalışması yapılmıştır. Üçüncü bölüm aynı zamanda 122K017 numaralı TÜBİTAK projesinin desteği ile yapılacak olan çalışmanın bir pilotu niteliğini taşımaktadır. Çalışmanın sonucunda uygulanan ve incelenen uyarlama çalışmaları doğrultusunda, literatürdeki önerilerde göz önünde bulundurularak altı aşamalı bir uyarlama süreç önerisinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractAs one of the results of globalization, standardization of scale and comparison of measurement results is an issue that should be emphasized. In many studies, scale developed in different languages and cultures are used. In the second part of the study, a bibliometric analysis of the adaptation studies on marketing-related issues was made. In the third part, the dimensions affecting the purchase intention from e-marketplaces and the adaptation study of the trust scale were made. The third part is also a pilot of the study to be carried out with the support of the TUBITAK project numbered 122K017. In line with the adaptation studies applied and examined at the end of the study, a six-stage adaptation process was proposed, taking into account the suggestions in the literature.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖlçek Uyarlamaen_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.subjectSatınalma Niyetien_US
dc.subjectE- Pazaryerien_US
dc.subjectScale Adaptationen_US
dc.subjectBibliometric Analysisen_US
dc.subjectPurchase Intentionen_US
dc.subjectE-Marketplaceen_US
dc.titleE-pazaryerlerinden satınalma niyetini etkileyen boyutlar ve bu boyutlara ait ölçek uyarlamalarıen_US
dc.title.alternativeThe dimensions affecting the purchase intention from E-Marketers and the scale adaptations of these dimensionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid740749en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatımanur Ovaz.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

154
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

476
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.