Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45603
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzkan, Sevgi-
dc.contributor.authorÖzkaradiğin, Ece-
dc.date.accessioned2022-08-01T12:13:36Z
dc.date.available2022-08-01T12:13:36Z
dc.date.issued2022-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45603-
dc.descriptionBu çalışma, PAÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir (Proje No: 2020SABE021).en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Premenstrüel Sendromu (PMS) olan kız öğrencilerde web-tabanlı eğitimin, PMS semptomları ve yaşam kalitesi üzerine etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla ön test-son test kontrol gruplu tasarıma sahip, prospektif, randomize kontrollü yarı deneysel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 33 çalışma ve 34 kontrol grubu olmak üzere toplam 67 kız öğrenci ile tamamlanmıştır. Çalışma grubuna girişim olarak web-tabanlı premenstrüel sendrom eğitim programı uygulanmış, kontrol grubuna ise girişim yapılmamıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Premenstrüel Sendrom Ölçeği (PMSÖ), Adet Öncesi Şikayetler Etki Ölçeği (PMSIS) ve Sistem Kullanılabilirlik Skalası (SUS) kullanılmıştır. Web-tabanlı eğitim girişimi sonrası yapılan ikinci ve üçüncü değerlendirmelerde, çalışma grubundaki kız öğrencilerin PMSÖ ve PMSIS toplam puanları kontrol grubuna göre olumlu yönde anlamlı düzeyde azalmıştır (p<0,05). PMS semptomları açısından incelendiğinde, web-tabanlı eğitim sonrası çalışma grubundaki kız öğrencilerin; depresif duygulanım, anksiyete, yorgunluk, sinirlilik ve depresif düşünceler olmak üzere bazı semptomlarının kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde azaldığı (p<0,05) ancak, ağrı, iştah değişimleri, uyku değişimleri ve şişkinlik semptomları açısından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür (p>0,05). Web-tabanlı eğitim sonrası, çalışma grubundaki kız öğrencilerin iştah değişimleri hariç PMS semptomlarının neredeyse tamamı web-tabanlı eğitim öncesine göre anlamlı düzeyde azalmıştır (p<0,05). Araştırmada, her iki gruptaki kız öğrencilerin PMSÖ ve PMSIS puanları arasında pozitif yönde yüksek derecede anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (p<0,05). Bu sonuçlar doğrultusunda, web-tabanlı eğitimin PMS semptomlarını azaltarak yaşam kalitesini artmasında etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted as a prospective randomized controlled semi-experimental study with a pretest-posttest control group design to evaluate the effectiveness of web-based education on PMS symptoms and quality of life in female students with Premenstrual Syndrome (PMS). The research was completed with a total 67 female students, 33 of which were in the study group and 34 in the control group. A web-based premenstrual syndrome education program was applied as an intervention to study group, and control group received no intervention. Data were collected by using the Personal Information Form, Premenstrual Syndrome Scale (PMSS), Premenstrual Symptoms Impact Survey (PMSIS) and System Usability Scale (SUS). In the second and third follow-ups after the web-based education, the PMSS and PMSIS total scores of the study group were positively and significantly decreased compared to the control group (p<0.05). When PMSS symptoms were analyzed, after the web-based education, some PMS symptoms of the study group, including depressive affect, anxiety, fatigue, irritability and depressive thoughts, decreased significantly compared to the control group (p<0.05), however, there was no significant difference in pain, appetite changes, sleep changes and bloating symptoms (p>0.05). After the web-based education, almost all of the PMS symptoms in the study group, were significantly reduced compared to before the web-based education, except for the appetite changes (p<0.05). There was a significant and positive correlation between the PMSS and PMSIS total scores of female students in both groups (p<0.05). These results, determined that web-based education is effective in increasing the quality of life by reducing PMS symptoms.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPremenstrüel Sendromen_US
dc.subjectWeb Tabanlıen_US
dc.subjectSağlık Eğitimien_US
dc.subjectYaşam Kalitesien_US
dc.subjectPremenstrual Syndromeen_US
dc.subjectWeb Baseden_US
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectQuality of Lifeen_US
dc.titleWeb-Tabanlı eğitimin premenstrüel sendrom (PMS) semptomları ve yaşam kalitesi üzerine etkinliğinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the effectiveness of Web-Based education on premenstrual syndrome (PMS) symptoms and quality of lifeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid731101en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ece Özkaradiğin.pdf4.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,046
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

1,092
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.