Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45622
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYayla, Nihal-
dc.contributor.authorÖğütlü, Melisa-
dc.date.accessioned2022-08-09T08:24:18Z
dc.date.available2022-08-09T08:24:18Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45622-
dc.description.abstractİşgücü verimliliğinin artırılmasındaki en temel faktör eğitimdir. Beşeri sermaye oluşumunun temeli olan eğitim, nitelikli işgücü yaratmada önemli bir paya sahiptir. İktisadi kalkınmada önemli rol oynayan nitelikli işgücünün yetiştirilmesi ise mesleki eğitime bağlıdır. Literatürde, gelişmekte olan ülkelerin kalkınmalarını gerçekleştirebilmeleri için beşeri sermaye faaliyetlerine daha fazla önem vermeleri gerektiği vurgulanmaktadır. Türkiye açısından da mesleki ve teknik eğitimin önemi giderek artmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, mesleki ve teknik eğitim ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi bölgesel düzeyde incelemektir. Düzey 1 bölgeleri için gerçekleştirilen çalışmada panel veri analizi yönteminden yararlanılmıştır. Değişkenler arasındaki eşbütünleşme ilişkisinin varlığı Pedroni eşbütünleşme testi ile belirlenmiştir. Değişkenlerin uzun dönem katsayılarının tahmininde ise Panel Dinamik EKK (PDOLS) yöntemi kullanılmıştır. Eşbütünleşme testi sonuçlarına göre bölgesel düzeyde milli gelir ile mesleki eğitim arasında uzun dönemli bir ilişki söz konusudur. Panel DOLS tahmin sonuçları ise sanayi faaliyetlerinin yoğun olduğu bölgelerde mesleki eğitim ile ekonomik büyüme arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe most fundamental factor in increasing labor productivity is education. Education, which is the basis of human capital formation, has an important share in creating a qualified workforce. The training of qualified workforce, which plays an important role in economic development, depends on vocational education. In the literature, it is emphasized that developing countries should give more importance to human capital activities in order to realize their development. For Turkey, the importance of vocational and technical education is gradually increasing. The main purpose of this study is to examine the relationship between vocational and technical education and economic growth at the regional level. In the study carried out for NUTS 1 regions, panel data analysis method was used. The existence of the cointegration relationship between the variables was determined by the Pedroni cointegration test. In the estimation of the long-term coefficients of the variables, the Panel Dynamic EKK (PDOLS) method was used. According to the cointegration test results, there is a long-term relationship between national income and vocational education at the regional level. Panel DOLS estimation results show that there is a positive and significant relationship between vocational education and economic growth in regions where industrial activities are intense.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki ve Teknik Eğitim,en_US
dc.subjectİktisadi Büyümeen_US
dc.subjectBeşeri Sermayeen_US
dc.subjectPanel Veri Analizien_US
dc.subjectVocational and Technical Educationen_US
dc.subjectEconomic Growthen_US
dc.subjectHuman Capitalen_US
dc.subjectPanel Data Analysisen_US
dc.titleTürkiye’de mesleki eğitim ve ekonomik büyüme ilişkisinin bölgesel analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melisa Öğütlü.pdf804.97 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

180
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

478
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.