Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45723
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Sömezoğlu, Uğur | - |
dc.contributor.author | Atabey, Cihan | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-10T06:08:28Z | - |
dc.date.available | 2022-10-10T06:08:28Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45723 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı kadın gençlik liderlerinin kariyer deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında çalışmada ilk olarak kariyer kavramı ele alınmış, kariyerin evreleri, önemi, planlaması, yönetimi, kariyerde karşılaşılan sorunlar ve kariyer engelleri irdelenmiştir. Ayrıca kadın liderlik kavramı ve kadın liderliğe yönelik özellikler de ele alınmıştır. Çalışmanın devamında gençlik liderleri kavramı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, gençlik merkezleri, gençlik liderlerinin görev ve çalışma usulleri incelenmiştir. Araştırma kapsamında nitel araştırma yönteminin fenomonoloji deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak çalışma grubuna görüşme uygulanmıştır. Bu çerçevede Denizli Gençlik Merkezinde görevli 6 kadın gençlik liderine 14 soru yöneltilerek, yanıtlar analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda araştırma sorularına ilişkin verilen yanıtlar söz konusu kadın gençlik liderlerinin kariyer engeli yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine the career experiences of female youth leaders affiliated to the Ministry of Youth and Sports of the Republic of Turkey. Within the scope of this purpose, the concept of career was first discussed in the study, the stages of career, its importance, planning, management, problems encountered in career and career barriers were examined. In addition, the concept of female leadership and the characteristics of female leadership are also discussed. In the continuation of the study, the concept of youth leaders, the Ministry of Youth and Sports, youth centers, duties and working methods of youth leaders were examined. The phenomenology pattern of the qualitative research method was used within the scope of the research. Interview was applied to the study group as a data collection tool. In this context, 14 questions were asked to 6 female youth leaders working in Denizli Youth Center and their answers were analyzed. As a result of the analysis, the answers given to the research questions revealed that the women youth leaders in question experienced career barriers. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gençlik Lideri | en_US |
dc.subject | Kadın | en_US |
dc.subject | Kariyer Deneyimleri | en_US |
dc.subject | Kariyer engelleri | en_US |
dc.subject | Career Barriers | en_US |
dc.subject | Career Experiences | en_US |
dc.subject | Women | en_US |
dc.subject | Youth Leader | en_US |
dc.title | T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı kadın gençlik liderlerinin kariyer deneyimlerine ilişkin bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | T.R. a research on the career experi?ences of women youth leaders of The Ministry of Youth and Sports | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10488584.pdf | 716.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
260
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
776
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.