Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45843
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSarıca, Nurten-
dc.contributor.authorPamukcu, Gülden-
dc.date.accessioned2022-12-01T06:21:02Z-
dc.date.available2022-12-01T06:21:02Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45843-
dc.description.abstractÇok seslilik kavramı, son yirmi yılda dilbilimsel araştırmaların çoğunun odak noktası haline gelmiştir. Bu kavram müzikal bir benzetmedir; Tek bir ifadede birkaç farklı sesin uyumlu bir şekilde bir arada bulunmasını temsil eder. Bu terim, 20. yüzyılın en etkili edebiyat eleştirmenlerinden biri olan ve söyleşimcilik kuramını öne süren ve bir sanat eserinin kendi kendine yeterli bir bütün olmadığını savunan Rus kuramcı Mikhail Mihailoviç Bakhtin'in çalışmalarından türetilmiştir. Özellikle Dostoyevski'nin romanlarını çokseslilik açısından çok zengin olarak nitelendiren Bakhtin bu romanlarda yazarınkinden farklı olarak çok yönlü bakış açısını yansıtan birçok farklı sesin olduğunu öne sürer. Bu seslerin her biri romanda kendi bakış açısını ve düşüncesini aktarır. Böylece metin, farklı bakış açılarının kesişme noktası haline gelir. Buradan hareketle dilbilimsel çokseslilik, sözcelerin tek bir konuşmacının sesini içermediğini ve tek bir sözceden yola çıkarak birden fazla konuşmacıya ulaşılabileceğini ortaya koyar. Bu çalışmadaki amacımız, çokseslilik kuramının çıkış noktası olarak kabul edilen Rus kuramcı Mikhail Bakhtin'in yaklaşımını ve bu kuramın dilbilimi nasıl etkilediğini tartıştıktan sonra derlem olarak seçtiğimiz Modiano'nun üç farklı eserinden olumsuzluk içeren tüm sözceleri alıp Oswald Ducrot ve Henning Nølke'nin çokseslilik kuram ve yaklaşımlarına göre incelemek ve daha sonra bunları polemik, betimleyici ve üstdilbilimsel olarak sınıflandırmaktır. Bu, anlamın bağlama dayalı olarak ortaya çıktığı pragmatik-semantik bir çalışmadır.en_US
dc.description.abstractThe concept of polyphony has become the focus of most linguistic research over the past two decades. This concept is a musical analogy; it represents the harmonious coexistence of several different sounds in a single utterance. The term is derived from the work of Mikhail Mikhailovich Bakhtin, one of the most influential literary critics of the 20th century, who proposed the theory of dialogism and argued that a work of art is not a self-sufficient whole. Bakhtin, who describes Dostoevsky's novels as very rich in terms of polyphony, argues that there are many different voices in these novels that reflect the multi-dimensional perspective of the author, different from that of the author. Each of these voices conveys their own point of view and ideology in the novel. Thus, the text becomes the intersection point of different points of view. Starting from this, linguistic polyphony reveals that utterances do not contain the voice of a single speaker and that more than one speaker can be reached based on a single utterance. After discussing the approach of the Russian theorist Mikhail Bakhtin, who is accepted as the starting point of the polyphony theory, and how this theory affects linguistics, our aim in this study is to take all negative utterances from three different works of Modiano, which we have chosen as a corpus, and examine them according to the polyphony theory and approaches of Oswald Ducrot and Henning Nølke, and then classify them as polemical, descriptive and metalinguistic. It is a pragmatic-semantic study in which meaning emerges based on context.en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇokseslilik kuramıen_US
dc.subjectdilbilimsel çoksesliliken_US
dc.subjectOswald Ducroten_US
dc.subjectScaPoLineen_US
dc.subjectçokseslilikte olumsuzlamaen_US
dc.subjectolumsuzlama türlerien_US
dc.subjectbağlamsal metin incelemeen_US
dc.subjectPolyphony theoryen_US
dc.subjectlinguistic polyphonyen_US
dc.subjectOswald Ducroten_US
dc.subjectScaPoLineen_US
dc.subjectnegation in polyphonyen_US
dc.subjecttypes of negationen_US
dc.subjectcontextual text analysisen_US
dc.titleModiano'nun Bir Gençlik, Babam ve Ben ve Yıkıntı Çiçekleri eserlerindeki dilbilimsel çokseslilikte olumsuzluk üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn analysis of linguistic polyphony in negation in Modiano's novels : Youth Once, Catherine Certitude and Flowers of Ruinen_US
dc.title.alternativeUne Analyse de la Polyphone Linguistique de la negation dans une jeunesse, Catherine Certitude et fleurs de ruine de modianoen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1fr-
crisitem.author.dept12.14. Western Languages and Literatures-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tez referans no 10463026. Doktora tezi GULDEN PAMUKCU pdf formatı (1).pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

112
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,176
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.