Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45849
Title: Kalabalık sınıflarda yabancı dil öğretimi
Other Titles: Uluslararası dünya dilleri ve edebiyatları araştırmaları sempozyumu bildiri özetleri kitabı
Authors: İşcan, Seher
Keywords: Kalabalık Sınıf
Yabancı Dil
Öğretmen
Öğrenci
Başarı
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Türk Eğitim sisteminde gerek nicel gerekse nitel açıdan pek çok sorun yaşanmaktadır. Bu sorunların en göze çarpanlarından biri yabancı dil öğretimindeki başarısızlık ile ilgili ortaya çıkan tablodur. Bu tablonun ortaya çıkmasında, birbirini etkileyen ve birbirinden etkilenen unsurlar arasında öğretmen yetiştirme ve yeterlilik sorunları, uygulanan eğitim politika sorunları, nitelikli materyal ve donanım kullanımı sorunu ve kalabalık sınıflar sorunu öne çıkmaktadır. (Demirpolat, 2015:7). Gelişmiş ülkelerde çözülmüş olan kalabalık sınıf sorunu, Türk eğitim sisteminin bilinen fakat pek de tartışılmayan ve üzerinde durulmayan önemli sorunlarından biridir. Gelişmekte olan ülkeler sınıfında yer alan Türkiye’de genç nüfus oranının fazla olmasına paralel olarak sınıflardaki öğrenci sayısının fazlalığı, yabancı dilde eğitime olumsuz bir şekilde yansımaktadır (Yaman, 2006: 2) Okul denilen örgütün bir alt sistemi olan sınıflardaki öğrenci sayısının azlığı ya da fazlalığı “büyük sınıf” ya da “kalabalık sınıf” olarak tanımlanabilir. Kalabalık sınıf kavramı göreceli bir kavram olup, farklı ülke ve kültürlerde, okulun fiziksel büyüklük ve kapasitesine ve öğrenci sayısına göre değişmektedir. Limiti belli olan bir ders saatinde, teorik bilginin ve buna ilişkin uygulamanın bir arada yürütülmesi gereken yabancı dil sınıflarında, büyük sınıf kavramı daha büyük bir soruna yol açmakta, hem öğretmenin sınıf yönetim becerisini hem de öğrencinin yabancı dil öğrenme kalitesini kısıtlamaktadır. Bu durumla ilgili bir öğrencinin ifade ettiği aşağıdaki örnek olay, durumu özetlemektedir: “İngilizce öğretmenimiz her öğrenciye bir paragraf verdi, onunla ilgili soruları yanıtlayacağız. Dersin bitmesine yirmi dakika var. Sınıfımız çok kalabalık olduğu için bana bu ders yine sıra gelmeyecek nasıl olsa. Öğretmenimiz hep ön sıradan başlıyor, ben duvar kenarında son sırada oturduğum için hiç söz alamıyorum. Her ders çok rahatım. Şu soruları da boşu boşuna çözmeme gerek yok. Bulmacam yarım kalmıştı çıkarıp çözebilirim şimdi” (Tutkun, 2003:139). Bu çalışmada, nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi kullanılacak olup, dokümanlar ilgili akademik veri tabanlarından elde edilecektir. Elde edilen bilgiler ışığında, kalabalık sınıf kavramı tanımlanıp, farklı ülkelerdeki yabancı dil sınıflarında bu kavramın boyutları ve sınırları tartışılacaktır. Ayrıca, yabancı dil öğretmenlerine kalabalık sınıflarda kullanabilecekleri materyaller ve uygulayabilecekleri farklı strateji, yöntem ve teknikler örneklerle sunulacaktır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45849
ISBN: 978-975-6992-95-1
Appears in Collections:Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalabalık Sınıflarda Yabancı Dil Öğretimi.pdf608.89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

178
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.