Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45948
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoçoğlu, Duygu-
dc.contributor.authorYılmaz, Mustafa Atahan-
dc.date.accessioned2022-12-22T06:42:53Z
dc.date.available2022-12-22T06:42:53Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.isbn978-975-6992-66-1-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45948-
dc.description.abstractGünümüz tüketicisi, ürün satın alırken sadece rasyonel fayda beklememekte, duyusal amaçlar da gütmektedir. Özellikle kadının alışverişi zevk ve eğlence aracı olarak görmesi, satın alma tercihlerinde hazcı alışveriş tutkusunun baskın olması, pazarlamacılara duygusal güdüleri kullanma ve yönlendirmeleri bakımından yol gösterici olmaktadır. Araştırmanın amacı, kadınların hedonik (hazcı) ve faydacı tüketim davranışlarını ev hanımı ve çalışan ayırımını dikkate alarak detaylı bir şekilde incelemektir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış, 149 kadın tüketiciyle birebir görüşme yapılmıştır. Araştırmada çalışan ve çalışmayan kadın tüketicinin hedonik ve faydacı tutumunda anlamlı farklılık görülmezken, eğitim düzeyleri dikkate alındığında sadece faydacı boyutta anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractModern consumer has an emotional aims beside rational benefits while shoping. As long as shopping is considered as an enjoyable act by women and their passion for hedonic consumption on purchasing choices leads marketers to use and form emotional motives. This research aims to investigate Hedonic-Utilitarian consumption habits of housewives and working women. A total of 149 female respondents participated in the survey. As a result, there are no significant difference between working women and housevives, but the difference between education levels were significant on the utilitarian dimensionen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofI. Uluslararası sosyal bilimler araştırmaları kongresi: bildirileren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHedonizmen_US
dc.subjectFaydacılık ve Hedonik tüketicien_US
dc.subjectHedonismen_US
dc.subjectutilitarianism and hedonic consumeren_US
dc.titleEv hanımı ve çalışan kadınların hedonik-faydacı tüketim davranışlarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study about hedonic-utilitarian consumption habits of housewives and working womenen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeConference Object-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ev Hanımı ve Çalışan Kadınların Hedonik.pdf759.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

230
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.