Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45962
Title: | İstiklal Marşı’nın ilköğreti?m Türkçe dersi öğretim programı’nda yer alan kök değer ve temalar açısından incelenmesi | Authors: | Sözen, Yaşar | Keywords: | İstiklal Marşı Türkçe dersi |
Abstract: | Değer, Değerler Eğitimi ve Değer Aktarımı terimleri, ilim dünyasında son yıllarda popüler olan, güncelliğini koruyan ve devam ettiren kavramlardır. Değer kavramının birçok bileşeni olduğu gibi birçok tanımı ve izahı da mevcuttur. İlim dünyasında, bilimsel ve popüler yayınlarda birçok bilim adamı ve araştırmacı, değer kavramını tanımlamaya, izah etmeye ve bu kavramı meydana getiren diğer bileşenleri ortaya koymaya çalışmıştır. Türk Dil Kurumunun Türkçe Sözlüğüne bakıldığında değer teriminin yedi farklı tanımının yapıldığı görülür. Çalışmamızın çerçevesi kapsamında düşünerek değer terimini ele aldığımızda Türkçe Sözlükte geçen son tanım, değer kavramı ile ilgili açıklamayı en iyi şekilde ortaya koymaktadır: ‘'Değer, bir ulusun sahip olduğu sosyal, kültürel, ekonomik ve bilimsel değerlerini kapsayan maddi ve manevi ögelerin bütünüdür.'' | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45962 | ISBN: | 978-975-6992-92-0 |
Appears in Collections: | Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İstiklal Marşı'nın İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda Yer Alan Kök Değer Ve Temalar Açısından İncelenmesi.pdf | 8.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
118
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,120
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.