Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞanlı, Cennet-
dc.contributor.authorPınar, Adnan-
dc.contributor.authorEkici, Elif Yelgeç-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:31:30Z-
dc.date.available2023-01-09T21:31:30Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2148-1237-
dc.identifier.issn2587-0114-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.12.1752-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/518280-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48058-
dc.description.abstractBu araştırmada Uluslararası Coğrafya Olimpiyatı [International Geography Olympiad (iGeo)] yazılı sınav soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre yürütülen araştırmanın verilerini 2015-2019 yılları arasında iGeo yazılı sınav soruları oluşturmuştur. Araştırma verileri Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin bilgi boyutu ve bilişsel süreç boyutu dikkate alınarak içerik analizine göre çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre iGeo yazılı sınav sorularının; taksonominin bilgi boyutunda ağırlıklı olarak kavramsal bilgi ve işlemsel bilgi; bilişsel süreç boyutunda anlama ve uygulama basamağında olduğu tespit edilmiştir. Bu durum, iGeo yazılı sınav sorularında taksonominin üst düzey düşünme süreçlerine geçiş aşamalarının önemli bir yere sahip olduğuna işaret etmektedir. Bu manada iGeo yazılı sınavına hazırlanan öğrenciler ve danışmanlarının bu hususları dikkate almalarının, sınav başarılarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleUluslararası Coğrafya Olimpiyatı Yazılı Sınav Sorularının Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume56en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3034en_US
dc.identifier.endpage3049en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.12.1752-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid518280en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept12.06. Geography-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf873.42 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

254
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

718
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.