Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48060
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİpek, YaseminÖncü, Ali
dc.contributor.authorÖncü, Alirp01337
dc.date.accessioned2023-01-09T21:31:31Z-
dc.date.available2023-01-09T21:31:31Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1301-966X-
dc.identifier.issn2602-2435-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15745/da.1104341-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/524145-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48060-
dc.description.abstractBu araştırma, 4-6 yaş Kur’an kursu öğreticilerinin teknolojik yetkinliklerinin ne düzeyde olduğu ve bu yetkinliği olumlu ya da olumsuz anlamda etkileyen faktörlerin neler olduğu sorusu çerçevesinde yürütülmüştür. Böyle bir sorunun problem olarak ele alınıp çalışılmasının temel nedeni ise Pandemi süreciyle birlikte ortaya çıkan eğitim-öğretim süreçlerinde teknoloji kullanımın önemi konusuna dikkat çekmektir. Araştırmada karma yöntem modellerinden açımlayıcı sıralı desen benimsenmiştir. Çalışmanın birincil veri kümesi olarak nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu kapsamda veri toplama aracı olarak kişisel bilgilere dönük soruların yer aldığı formun yanı sıra Horzum vd. (2014) tarafından geliştirilen “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği (TPAB)” gerekli izinler alınarak kullanılmış ve 528 katılımcıya uygulanmıştır. Çalışmanın ikincil veri kümesi olarak nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninden faydalanılmıştır. Bu kapsamda iki oturum şeklinde ve her bir oturumda 10 katılımcı olmak üzere toplamda 20 katılımcı ile odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin odağında katılımcıların 4-6 yaş grubu Kur’an kursu uzaktan eğitim sürecindeki teknoloji kullanım tecrübelerinden genel olarak bahsetmeleri ile sürecin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirmeleri yer almıştır. Araştırmada elde edilen nicel bulgular ışığında öğreticilerin TPAB ölçeği genel ortalamasının iyi olduğu dikkat çekmektedir. Fakat öğreticilerin teknoloji ile ilgili alt boyutlardan almış oldukları puanların genel ortalamanın altında olduğu görülmektedir. Nitel bulgular çerçevesinde ise uzaktan eğitim süreciyle birlikte teknoloji okur yazarlığı farkındalığının arttığı tespit edilmiştir. Öğreticiler kendilerinde ortaya çıkan bu teknoloji farkındalığını korumak ve konuyla ilgili hizmet içi eğitim seminerlerine ihtiyaç duyduklarını belirtmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDİNİ ARAŞTIRMALARen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji Bilgisien_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectTBAPen_US
dc.subject4-6 Yaş Kuran Kursuen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.title4-6 Yaş Kur’an Kursu Öğreticilerinin Teknoloji Yeterlilikleri Hakkında Bir Karma Yöntem Araştırmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.15745/da.1104341-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid524145en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept07.02. Philosophy and Religious Sciences-
crisitem.author.dept07.02. Philosophy and Religious Sciences-
Appears in Collections:İlahiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf622.05 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.