Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48072
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlbayrak, Tahir-
dc.contributor.authorKılıçarslan, Özge-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:30Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:30Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1300-4220-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17123/atad.930071-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1087992-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48072-
dc.description.abstractTurizm alanyazınında işletmelerin sosyal medyayı nasıl ve ne kadar başarılı kullandıkları ile ilgili sınırlı düzeyde bilgi bulunmaktadır. Alanyazındaki eksiklikten yola çıkılarak, bu çalışmada 2018 yılı itibarıyla Avrupa’nın en fazla yabancı ziyaretçi çeken beş destinasyonunda (Londra, Paris, İstanbul, Antalya ve Roma) yer alan beş yıldızlı otellerin sosyal medya performanslarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Sosyal medya platformları olarak aylık en yüksek kullanıcı sayısına sahip olan Facebook, Instagram ve Twitter seçilmiştir. Elde edilen bulgular, Paris ve Londra’daki otellerin Instagram’da diğer platformlara göre daha fazla takipçi sayısına; Antalya’daki otellerin ise Facebook platformunda en fazla takipçi sayısına sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Londra’da bulunan otellerin sosyal medyayı diğerlerine göre daha aktif kullandığı, buna karşılık Paris’teki otellerin Instagram paylaşımlarının yüksek beğeni sayısına sahip olduğu dikkat çekmektedir. Araştırma bulguları, diğer sosyal medya göstergelerine de yön verdiği için otellerin öncelikle takipçi sayılarını arttırmaları ve farklı müşteri gruplarına hitap edebilecek sosyal medya stratejileri geliştirmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnatolia: Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectBeş yıldızlı otelleren_US
dc.titleOtellerin Sosyal Medya Durum Analizi: Avrupa’daki Beş Destinasyon Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage28en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.17123/atad.930071-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1087992en_US
dc.identifier.scopusqualityQ2-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-08T094257.680.pdf759.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.