Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTorun, Emel Dikbaş-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:32Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:32Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1308-3198-
dc.identifier.issn2667-5811-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.530056-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/386601-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48092-
dc.description.abstractSosyal medya içeriğindeki çeşitlilik ve beraberinde getirdiği sürekli bilgi kirliliğisonucu, dolaşıma sokulan sahte veya kaynağı belirsiz bilgilerin güvenirlik vedoğruluğunu sorgulama gereksinimi doğmuştur. Birbirinden çok farklı çevrelerceyaygın biçimde paylaşılan sahte bir Facebook iletisi ve kaynağı belli olmayan birkayıp ilanı iletisi; Facebook kullanıcılarınca doğruluklarının sorgulanma süreçlerive paylaşılma durumlarının incelenmesi amaçlarıyla araştırmada kullanılmıştır.Araştırmaya toplam 116 üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcılardan 46’sı MedyaOkuryazarlığında Beş Anahtar Soru yaklaşımının öğretildiği ders içi uygulamalarakatılarak başarı gösteren öğrencilerden oluşmaktadır. Yarı yapılandırılmışgörüşmeler ile tüm öğrencilerden “Bu ileti bence ... çünkü ...”, “Bu iletiyi paylaştımçünkü ...” ve “Bu iletiyi paylaşmadım çünkü ...” tümcelerini tamamlamalarıistenmiştir. Araştırmada, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığıkarma araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma sonuçları, sosyal medyadakarşılaşılan iletileri sorgulamada Beş Anahtar Soru yaklaşımını kullanmanın,katılımcıların iletilerin güvenirliğini sorgulama, doğruluğundan emin olma veiletileri anlamlandırma süreçlerini açıklamasının yanısıra bu iletileri paylaşmayakarar verme süreçlerinde anlamlı farklılık oluşturduğunu göstermektedir. Sosyalmedyadaki yaygın paylaşımların kullanıcılar tarafından doğruluk derecesisorgulanmadan paylaşıldığı görülmekle birlikte, paylaşımda sözü edilen tehlikeleringerçekleşme olasılığına karşı bireylerin kendini garantiye alma düşüncesiyle hareketettiği ayrıca görülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Sahte ve Kaynağı Belirsiz Facebook İletilerini Medya Okuryazarlığında Beş Anahtar Soru Çerçevesinde Sorgulama ve Paylaşma Süreçlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1359en_US
dc.identifier.endpage1382en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.17680/erciyesiletisim.530056-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid386601en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept05.01. New Media and Communication-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.17680-erciyesiletisim.530056-756912.pdf894.8 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.