Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcar, Kemalettin-
dc.contributor.authorKara, Cüneyt Orhan-
dc.contributor.authorAli Rıza Tümer-
dc.contributor.authorZeybek, Volkan-
dc.contributor.authorCavlak, Mehmet-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:34Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:34Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1300-865X-
dc.identifier.issn2149-4533-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17986/blm.1478-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/484379-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48109-
dc.description.abstractAmaç: Öğrenme ortamı başarılı bir eğitim için kilit konumundadır. Öğrenme ortamı değerlendirilerek eğitim sürecindeki kuvvetli ve geliştirilmesi gereken kısımlar ortaya konabilir. Bu konunun değerlendirilmesi amacıyla çeşitli ölçekler geliştirilmiştir. Bu çalışmada iki farklı adli tıp anabilim dalının [Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi (HÜTF)], standart bir ölçek kullanarak eğitim ortamlarını değerlendirmek, çıkan farklılıkları karşılaştırmak ve nedenlerini araştırmak amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın verileri, iki bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılarak toplanmıştır. Birinci bölümde katılan tıpta uzmanlık öğrencilerine hangi üniversitede görev yaptığı, cinsiyet ve eğitim yılına ilişkin demografik bilgiler sorulmuştur. İkinci bölümde ise katılımcılara mezuniyet sonrası hastane eğitim ortamı ölçeği (MSHEOÖ) uygulanmıştır. Maddeler ve alt başlıklar için dağılım ve skorlar hesaplanmıştır. Ölçüm güvenirliği kestirimi için Cronbach alfa katsayısı hesaplanmıştır. Bulgular: Katılımcıların toplam puan ortalaması 131,85 (±22,93) (mükemmel eğitim ortamı), mesleki özerklik algısı alt grup puan ortalaması 46,61 (±8,04) (mükemmel), eğitim algısı alt grup puan ortalaması 50,91 (±8,71) (mükemmel) ve sosyal destek algısı alt grup puan ortalaması 34,32 (±7,11) (öğrenmeyi destekleyen bir ortam) olarak saptanmıştır. Toplam ve alt grup puanları her iki anabilim dalı arasında karşılaştırıldığında, HÜTF adli tıp anabilim dalı ortalama puanlarının istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek olduğu görülmüştür. Sonuç: Çalışmamız adli tıp alanında eğitim alan uzmanlık öğrencilerinin eğitim ortamlarının değerlendirildiği ilk çalışma olma özelliğini taşımaktadır. Her iki anabilim dalında elde edilen ortalama puanların, ülkemizde farklı uzmanlık dallarında yapılmış diğer çalışmalara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. MSHEOÖ’nin adli tıp uzmanlık eğitim ortamındaki sorunların saptanması, düzeltilmesi ve adli tıp uzmanlık eğitiminin kalitesinin artırılması için kullanılabileceği ortaya konmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAdli Tıp Bültenien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAdli Tıp Uzmanlık Öğrencilerinin Hastane Eğitim Ortamı Algılarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage164en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.17986/blm.1478-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid484379en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf245.87 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.