Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48133
Title: Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi ve Dewey’nin Türkiye Maarifi Hakkında Raporu: Belge Analizi
Authors: Öcal, Seçil Dayıoğlu
İşcan, Seher
Abstract: Bu çalışmada, Atatürk tarafından John Dewey’ye hazırlatılan “Türkiye Maarifi Hakkında Rapor”ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan “2023 Eğitim Vizyonu Belgesi” arasındakullanılan kavramlar açısından benzerlikler ve farklılıklar nitel araştırmanın belge analizitekniğiyle incelenmiştir. Araştırmacılar belgeleri inceledikten ve ilgili kavramlardan temalaraulaştıktan sonra ana başlıklara ulaşmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğreneni merkeze alanöğrenci odaklı bir yaklaşım, yaparak ve yaşayarak öğrenme ve öğretmen yetiştirme her ikibelgenin ortak temaları olarak ortaya çıkmıştır. Dewey’nin raporunda temel eğitim ve eğitimin oyöreye özgü niteliklere sahip olması önemsenmiştir. MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde iseteknoloji ve eğitim arasında bağ kurulmuş ve okul yöneticiliğinin meslekleşmesi ön planaçıkmıştır. Bununla birlikte, köy enstitülerinin kurulmasının Dewey’in raporunun en önemli sonucuolduğu düşünülmektedir.
URI: https://doi.org/10.18506/anemon.683068
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/383904
https://hdl.handle.net/11499/48133
ISSN: 2149-4622
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.