Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48133
Title: | Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi ve Dewey’nin Türkiye Maarifi Hakkında Raporu: Belge Analizi | Authors: | Öcal, Seçil Dayıoğlu İşcan, Seher |
Abstract: | Bu çalışmada, Atatürk tarafından John Dewey’ye hazırlatılan “Türkiye Maarifi Hakkında Rapor”ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan “2023 Eğitim Vizyonu Belgesi” arasındakullanılan kavramlar açısından benzerlikler ve farklılıklar nitel araştırmanın belge analizitekniğiyle incelenmiştir. Araştırmacılar belgeleri inceledikten ve ilgili kavramlardan temalaraulaştıktan sonra ana başlıklara ulaşmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğreneni merkeze alanöğrenci odaklı bir yaklaşım, yaparak ve yaşayarak öğrenme ve öğretmen yetiştirme her ikibelgenin ortak temaları olarak ortaya çıkmıştır. Dewey’nin raporunda temel eğitim ve eğitimin oyöreye özgü niteliklere sahip olması önemsenmiştir. MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde iseteknoloji ve eğitim arasında bağ kurulmuş ve okul yöneticiliğinin meslekleşmesi ön planaçıkmıştır. Bununla birlikte, köy enstitülerinin kurulmasının Dewey’in raporunun en önemli sonucuolduğu düşünülmektedir. | URI: | https://doi.org/10.18506/anemon.683068 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/383904 https://hdl.handle.net/11499/48133 |
ISSN: | 2149-4622 |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 1.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
72
checked on Jan 21, 2025
Download(s)
14
checked on Jan 21, 2025
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.