Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48205
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Türkkent, Ezgi | - |
dc.contributor.author | Özer, Merve | - |
dc.contributor.author | Okan Özer | - |
dc.contributor.author | Aykanat, Yüksel Büşra Yüksel | - |
dc.contributor.author | Kaya, Özlem Melek Erbil | - |
dc.contributor.author | Ertan, Nisan Cansu | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:36:46Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:36:46Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2147-9844 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24106/kefdergi.4030 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389521 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48205 | - |
dc.description.abstract | Okul öncesi dönemde eğitim ortamlarının hazırlanmasında ülkelerin konu ile ilgili yasa ve yönetmeliklerinde yer alanstandartlar belirleyici olmaktadır. Bu açıdan Türkiye ele alındığında ve okul öncesi eğitim kurumlarının sağladıkları eğitselortam açısından farklılıkları göz önünde bulundurulduğunda ilgili yasa ve yönetmeliklerde ulusal bir standardın olmadığıgörülmektedir. Bu araştırmanın amacı; Türkiye (2015), Singapur (2016), Avustralya (2016), Yeni Zelanda (2018) ve İsviçre(2019)’nin okul öncesi sınıf içi ve sınıf dışı eğitim ortamlarına dair standartların karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.Araştırmada nitel araştırma deseninde, doküman analizi yönteminde gerçekleştirilmiştir. Doküman analizi aracılığıyla Türkiye(2015), Singapur (2016), Avustralya (2016), Yeni Zelanda (2018) ve İsviçre (2019) ülkelerine ait okul öncesi eğitim ortamlarınıbetimleyen eğitim standartları incelenmiş ve döküman analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Veri analizi sonucunda ülkelerinokul öncesi eğitimde sınıf içi ve sınıf dışı eğitim ortamları ile ilgili standartlara ilişkin benzer ve farklı yönlerin olduğugörülmüştür. Bu nedenle Türkiye’de okul öncesi dönemde sınıf içi ve sınıf dışı eğitim ortamlarına dair standartlarıngeliştirilmesi ve eğitim kurumlarının bu standartlara uygunluğunun denetlenmesi önem kazanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Eğitim Ortamları Standartlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Singapur, Avustralya, Yeni Zelanda ve İsviçre Örneği | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 28 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2227 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2242 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24106/kefdergi.4030 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 389521 | en_US |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
crisitem.author.dept | 22.08. Child Care and Youth Services | - |
Appears in Collections: | Acıpayam Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.