Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTürkkent, Ezgi-
dc.contributor.authorÖzer, Merve-
dc.contributor.authorOkan Özer-
dc.contributor.authorAykanat, Yüksel Büşra Yüksel-
dc.contributor.authorKaya, Özlem Melek Erbil-
dc.contributor.authorErtan, Nisan Cansu-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:36:46Z-
dc.date.available2023-01-09T21:36:46Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2147-9844-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.4030-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389521-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48205-
dc.description.abstractOkul öncesi dönemde eğitim ortamlarının hazırlanmasında ülkelerin konu ile ilgili yasa ve yönetmeliklerinde yer alanstandartlar belirleyici olmaktadır. Bu açıdan Türkiye ele alındığında ve okul öncesi eğitim kurumlarının sağladıkları eğitselortam açısından farklılıkları göz önünde bulundurulduğunda ilgili yasa ve yönetmeliklerde ulusal bir standardın olmadığıgörülmektedir. Bu araştırmanın amacı; Türkiye (2015), Singapur (2016), Avustralya (2016), Yeni Zelanda (2018) ve İsviçre(2019)’nin okul öncesi sınıf içi ve sınıf dışı eğitim ortamlarına dair standartların karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.Araştırmada nitel araştırma deseninde, doküman analizi yönteminde gerçekleştirilmiştir. Doküman analizi aracılığıyla Türkiye(2015), Singapur (2016), Avustralya (2016), Yeni Zelanda (2018) ve İsviçre (2019) ülkelerine ait okul öncesi eğitim ortamlarınıbetimleyen eğitim standartları incelenmiş ve döküman analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Veri analizi sonucunda ülkelerinokul öncesi eğitimde sınıf içi ve sınıf dışı eğitim ortamları ile ilgili standartlara ilişkin benzer ve farklı yönlerin olduğugörülmüştür. Bu nedenle Türkiye’de okul öncesi dönemde sınıf içi ve sınıf dışı eğitim ortamlarına dair standartlarıngeliştirilmesi ve eğitim kurumlarının bu standartlara uygunluğunun denetlenmesi önem kazanmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul Öncesi Eğitim Ortamları Standartlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Singapur, Avustralya, Yeni Zelanda ve İsviçre Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage2227en_US
dc.identifier.endpage2242en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.4030-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid389521en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.dept22.08. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Acıpayam Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.