Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDilek, S. Emre-
dc.contributor.authorDilek, Nur Kulakoğlu-
dc.contributor.authorAktaş, Eylin Babacan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:02Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.419089-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/458173-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48289-
dc.description.abstractBu çalışmada, turizmde kullanılan destinasyon tanıtım filmlerinin içerik çözümlemesi yapılarak filmlerin amacı, hedef kitlesi,anlatım biçimi ve destinasyon özelliklerinin nasıl aktarıldığına yönelik çıkarımlarda bulunmak amaçlanmaktadır. Bu amaçdoğrultusunda araştırmada öncelikle konuyla ilgili yazın taraması yapılmış, ardından 2017 yılında CIFFT (Comité Internationaldes Festivals du Film Touristique, Uluslararası Turizm Film Festivalleri Komitesi) tarafından düzenlenen festivalde, 109 filmarasından CIFFT komitesini oluşturan üye 17 turizm film festivalinin oylarıyla belirlenen en iyi on turizm filminin içerikçözümlemesi yapılmıştır. Çözümleme sonucunda elde edilen bulgular, medya etkisi ve tanıtım filmleri ile destinasyon imajıarasındaki ilişki bağlamında değerlendirilmiştir. Bulgulara göre, incelenen destinasyon tanıtım filmleri amaçları, odaklanılandestinasyon türü ve hedef kitle bakımından farklılık göstermektedir. Diğer taraftan destinasyon bağlamındaki kategorileraçısından özellikle turizm işletmeleri (konaklama olanakları) ve ulaşılabilirlik kategorileri çerçevesinde filmler yeterli bilgiiçeriğine sahip değildir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDestinasyon tanıtım filmleri ne anlatır?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage259en_US
dc.identifier.endpage274en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.419089-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid458173en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf645.9 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.