Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48307
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖner Yalçın, Sibel-
dc.contributor.authorÖztürk, Melike-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:07Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:07Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1309-8004-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31020/mutftd.1143422-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1133502-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48307-
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik ve Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte tasarlanmış, veriler 2018 yılı 2 Mayıs-10 Haziran tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve formları eksiksiz şekilde dolduran 1184 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler sosyo-demografik veri formu ve Chen ve Starosta tarafından geliştirilmiş olan Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Katılımcıların %78.9’unun hemşirelik, %21.1’i ebelik bölümü öğrencisi, %75.7’si kadındır. Akdeniz bölgesinde yaşayanların oranı %83.3, il merkezinde yaşayanların oranı %58.8, ekonomik durumlarını orta olarak değerlendirenlerin oranı %69.4 olarak hesaplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği toplam puan ortalamasının 88.79±14.28 olduğu belirlenmiştir. Ölçek alt boyutu puan ortalamaları incelendiğinde “etkileşimde sorumluluk” puan ortalaması 26.11±4.94, “kültürel farklılıklara saygı gösterme” puan ortalaması 23.32±4.37, “etkileşimde kendine güvenme puan ortalaması “17.06±3.57, “etkileşimden hoşlanma” puan ortalaması 11.13±2.29 ve “etkileşimde dikkatli olma” puan ortalamasının 11.18±2.29 olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin sosyo-demografik verilerine göre ölçek puanları incelendiğinde, ebelik öğrencilerinin, kız öğrencilerin, uzun süre köyde ikamet edenlerin, yurt dışına çıkanların kültürlerarası duyarlılık toplam puanlarının istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde yüksek olduğu (p?0.05) saptanmıştır. Öğrencilerin yaş, sınıf, ekonomik durum, yetiştiği coğrafi bölge, kültürlerarası ebelik ve hemşirelikle ilgili eğitim alma, farklı kültürden hastalara hizmet verme, mesleği isteyerek tercih etme durumunun kültürlerarası duyarlılık düzeyini etkilemediği belirlenmiştir.Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerinin ölçek değerlendirmesine göre orta düzeyde kültürlerarası duyarlılığa sahip oldukları belirlenmiştir. Sağlık bilimleri öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılık düzeylerin arttırılması için eğitim yıllarında yabancı dil bilme ve yurtdışı deneyimi elde etmelerine yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjecthemşirelik öğrencilerien_US
dc.subjectebelik öğrencilerien_US
dc.subjectkültüren_US
dc.subjectkültürel duyarlılıken_US
dc.titleSağlık Bilimleri Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılıkları Üzerine Tanımlayıcı Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage658en_US
dc.identifier.endpage665en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.31020/mutftd.1143422-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1133502en_US
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept14.03. Basic Medical Sciences-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.