Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48311
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUçar, Fatma-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:08Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2619-9718-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31123/akil.988955-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/512784-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48311-
dc.description.abstractİçinde yaşadığımız tüketim toplumunda insan bedeni metalaşarak üzerinde çalışılan bir proje haline dönüşmüştür. Bu dönüşümle birlikte medya içeriklerinde hâkim beden sunumlarının birçok insanın azami çabayla dahi ulaşamayacağı ideal ince bedenlerden oluştuğu gözlenmektedir. Diğer tüm medya içerikleri gibi tüketim toplumunun ayrılmaz bir parçası olan reklamlar da ideal bedene dair bireylerin zihinlerindeki gerçekliğin şekillenmesinde önemli bir role sahiptir. Bu doğrultuda bu araştırmanın ana amacı Türkiye’de televizyon reklamlarında kadın bedeninin nasıl sunulduğunu ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda prime time saatlerinde (20.00- 22.59) ulusal televizyon kanallarında en yüksek izlenme oranına sahip yayınlar sırasında gösterilen reklamlar nicel içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu doğrultuda 4 Ocak – 2 Şubat 2021 tarihleri arasında kaydedilen 2.908 spot televizyon reklamında yer alan 1.828 kadın karakter araştırmanın örneklemeni oluşturmuştur. Sonuçlar televizyon reklamlarında yer alan kadınların yarısından fazlasının “ince” bir bedene sahip olduğunu ancak bu oranın genel demografik gerçeklikle örtüşmediğini ortaya koymuştur. Reklamlarda kadın bedenine ait sunumların çarpıtılmış olduğu anlaşılmıştır. Ürün/hizmet türü, reklamda yer alan kadın karakterin üstlendiği rol, medeni durumu, yaşı, giyim şekli gibi değişkenlerin beden sunumları üzerinde belirleyici olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbeden temsilien_US
dc.subjectreklamen_US
dc.subjectkadın bedenien_US
dc.subjectiçerik analizien_US
dc.subjecttüketim toplumu body representationen_US
dc.subjectfemale bodyen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.titleTürk Televizyon Reklamlarında Kadın Bedeninin Sunumu: Bir İçerik Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage483en_US
dc.identifier.endpage500en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.31123/akil.988955-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid512784en_US
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept05.01. New Media and Communication-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.