Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48327
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Atakan-
dc.contributor.authorSeyit, Murat-
dc.contributor.authorSabırlı, Ramazan-
dc.contributor.authorÖzen, Mert-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:11Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:11Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1309-9833-
dc.identifier.issn1308-0865-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31362/patd.465392-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/514433-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.pau.edu.tr:8080/xmlui/handle/11499/48327-
dc.description.abstractAmaç: Kardiyak arrest durumlarında yaşama tutunma şansı erken kardiyopulmoner resüsitasyon (KPR)’a bağlıdır. Çalışmamızın amacı, geleceğin iş sağlığı ve güvenliği uzmanları olacak öğrencilerin ani kardiyak arrest geliştiği durumlarda 112 acil yardım ambulans ekipleri olay yerine ulaşmadan temel yaşam desteği (TYD)’ne hemen başlayabilme özgüvenlerini ve bu konu ile ilgili bilgi ve beceri düzeylerini belirlemektir. Gereç ve yöntem: Çalışmamıza Pamukkale Üniversitesi iş sağlığı ve güvenliği bölümü 2014-2015 ve 2015- 2016 öğretim yılında 1. sınıfta öğrenim gören 254 öğrenci alınmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, ehliyet sahibi olup olmama, sporla ilgilenme, üniversite öncesinde sözel veya maket üzerinde KPR eğitimi alma, üniversitede sözel veya maket üzerinde KPR eğitimi almış olmasının bası yeri, bası derinliği, bası hızı, bası ritmi puanlarına etkisi ve eğitim öncesi-sonrasında KPR yapabilme özgüvenleri araştırılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin 209’u (%82,3) erkek, 45’i (%17,7) kadındı. Çalışmada eğitim öncesi ve sonrasında sorulan ‘’Şu an KPR yapar mısın?’’ sorusuna verilen cevaplardan yola çıkıldığında kişilerin öz güvenlerinde anlamlı fark bulundu (p=0,0001). Üniversite öncesinde KPR konusunda maket üzerinde eğitim alan ve almayan öğrenciler arasında bası derinliği puanı açısından istatistiksel anlamlı fark saptandı (p=0,047). Çalışma öncesinde üniversitede sözel olarak KPR eğitimi alan ve almayan öğrencilerin bası derinliği puanı açısından istatistiksel anlamlı fark saptandı (p=0,037). Üniversitede maket üzerinde KPR eğitimi alan ve almayan öğrencilerin bası yeri, bası derinliği ve ritm açısından iki grup arasında anlamlı fark mevcut olduğu saptandı (p değerleri sırasıyla; p=0,028, p=0,022, p=0,025). Sonuç: Yaşadıkları ve çalıştıkları bölgelerde çoğu zaman olay yerine sağlık profesyonellerinden daha hızlı ulaşabilecek olan iş sağlığı güvenliği öğrencilerine TYD eğitimleri öğrenim hayatlarının ilk yıllarından başlayarak özellikle maket üzerinde verilmeli, bilgi ve becerileri artırılması sağlanmalıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİş sağlığı ve güvenliği öğrencilerinin kardiyopulmoner resüsitasyon becerisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.31362/patd.465392-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid514433en_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (22).pdf222.94 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.