Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48405
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTekin, Selma-
dc.contributor.authorEmre, Nilüfer-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:33Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1309-9833-
dc.identifier.issn1308-0865-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31362/patd.901546-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/520337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48405-
dc.description.abstractAmaç: Obstrüktif uyku apne sendromu (OUAS), uyku bozukluklarının önemli bir kısmını oluşturur. OUAS tanısı çoğu zaman gözden kaçabilmektedir. OUAS, sistemik birçok hastalığa sebep olması nedeniyle uzman tıp doktorluğunda farklı bölümlerin karşısına çıkmaktadır. Çalışmada farklı bölümlerdeki asistan hekimlerin OUAS ile ilgili bilgi ve tutumlarını değerlendirmek amaçlandı. Gereç ve yöntem: Çalışma tanımlayıcı kesitsel tipte olup Pamukkale Üniversitesi Hastanesi’nde görev yapan 88 asistan hekimi (Aile hekimi, dahiliye, nöroloji, göğüs hastalıkları ve kulak burun boğaz) kapsamaktadır. Çalışmaya katılan asistan hekimlere internet üzerinden demografik bilgilerin de dahil edildiği, Türkçeye çevrilmiş obstruktif uyku apne bilgi tutum (OSAKA) anketi gönderilmiştir. OSAKA anketi, 18 bilgi değerlendirme sorusu ve 5 tutum değerlendirme sorusundan oluşan 23 soruluk bir ankettir. Bulgular: Çalışmaya katılan 68 asistan hekimin OSAKA bilgi puanı ile yaş, cinsiyet, uzmanlık alanı, asistanlık yılı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadı (p>0,05). Ancak sayısal olarak göğüs hastalıkları ve kulak burun boğaz bölümlerinin bilgi puanları diğer bölümlerden fazlaydı. Tutum puanlarıyla yaş, asistanlık yılı arasındaki ilişki incelendiğinde yaşla tutum puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, asistanlık yılı ile ortalama tutum puanları arasında anlamlı pozitif yönde korelasyon saptandı (r=0,257; p=0,035). Sonuç: Asistan hekimlik eğitim sürecinde OUAS bilgi ve tutumunun bölümler arasında belirgin farklılık göstermediği ancak bazı eksikliklerin olduğu saptandı. Bunun giderilmesi amacıyla hem tıp fakültesinde hem de asistanlık eğitim süresince çeşitli eğitim faaliyetleri ve uyku tıbbı rotasyonlarının düzenlenmesi gerekmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAsistan hekimlerin Obstrüktif Uyku Apne Sendromu ile ilgili bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage676en_US
dc.identifier.endpage683en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.31362/patd.901546-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid520337en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf221.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.