Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48464
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVardar, Okan-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:51Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2636-7998-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33708/ktc.1065470-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1101159-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48464-
dc.description.abstractSon yıllarda teknolojinin ve internetin hayatlarımızda daha fazla yer alması ile dijital bağımlılık kavramı ortaya çıkmıştır. Özellikle çocuklar ve ergenler, dijital bağımlılığın bir türü olan dijital oyun bağımlılığında oransal anlamda ön sıralarda yer almaktadır. Dijital oyun bağımlılığı, ciddi boyutlara ulaştığından Dünya Sağlık Örgütü tarafından Uluslararası Hastalık Sınıflandırmasında oyun bozukluğu adı verilen bir ruhsal sağlık problemi tanımlanmıştır. Bireyde dijital bağımlılık ve özellikle de dijital oyun bağımlılığı meydana gelirken toplumsal cinsiyetin bu süreci şekillendirdiği dikkati çekmektedir. Cinsiyet, evrensel olan, genetik ve anatomik nitelikleri ifade eden bir kavramdır. Toplumsal cinsiyet ise bir toplumun ve ona bağlı kültürün kadın veya erkek olmaya yüklediği anlam ve beklentilerdir. Toplumsal cinsiyet rollerinin etkisiyle erkek çocukların daha çok şiddet, savaş, aksiyon, macera, rekabet, strateji, spor içeren oyunlara; kızların vahşi olmayan, sosyal etkileşim içeren, düşündüren, yapıcı, gerçekçi oyunlara ilgi duyması beklenmektedir. Bu tür beklentiler ile birlikte toplumsal cinsiyet rolleri dijital oyunlar tarafından da pekiştirilerek yeniden üretilmekte, çocukların ve ergenlerin bilinçaltına yerleşen algılar haline gelmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectdijital oyun bağımlılığıen_US
dc.subjecttoplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectdijital bağımlılıken_US
dc.subjectcinsiyeten_US
dc.titleDijital Bağımlılığın ve Dijital Oyunların Toplumsal Cinsiyet Perspektifi ile İncelenmesi | A Gender Perspective on Digital Addiction and Digital Gamesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage159en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.33708/ktc.1065470-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1101159en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept11. Faculty of Health-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (12).pdf420.01 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.