Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48486
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞanlı, Cennet-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:37:58Z-
dc.date.available2023-01-09T21:37:58Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2146-1961-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35826/ijoess.2858-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/489606-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48486-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen adaylarının mekânsal düşünme becerisini tespit etmeye yönelik bir testgeliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Coğrafya Öğretmenliği, Sosyal BilgilerÖğretmenliği ve Coğrafya Bölümlerinde öğrenim gören 442 öğretmen adayı oluşturmuştur. Testgeliştirme aşamalarının izlendiği süreçte sırasıyla; testin amacını belirleme, testin ölçeceğiözellikleri saptama, test maddeleri oluşturma, maddeleri gözden geçirme taslak form hazırlamave pilot uygulama yapma, nihai testi oluşturma ve istatistiksel analizler gerçekleştirilmiştir.İstatistiksel analiz sonuçlarına göre testin ortalama güçlük katsayısı 0,51; ortalama ayırt edicilikkatsayısı ise 0,38’dir. Testin ortalama güçlükte ve ayırt edici bir özelliğe sahip olduğubelirlenmiştir. Üst ve alt grup madde analizi sonuçları testte yer alan her bir maddenin anlamlıderecede ayırt edici olduğunu göstermiştir. Hesaplanan çift tutarlılık katsayısı sınıflama vesıralama geçerliliğinin sağlandığını işaret etmiştir. Test tekrar-test yöntemi uygulanarak eldeedilen sonuçlar testtin kararlı bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir. Testin güvenirliğinibelirlemek için hesaplanan KR-20 katsayısı 0,71’dir. Testin nihai formu 23 maddedenoluşmaktadır. Elde edilen bu sonuçlar, testin coğrafya ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarınınmekânsal düşünme becerisini ölçmek için geçerli ve güvenilir olduğunu gösteren kanıtlarsunmuştur. Gelecekte yapılacak çalışmalarda farklı örneklemler üzerinde testin geçerliliği vegüvenirliği araştırılabilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMEKÂNSAL DÜŞÜNME BECERİSİ TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.35826/ijoess.2858-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid489606en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.06. Geography-
Appears in Collections:İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (20).pdf570.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 27, 2024

Download(s)

24
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.