Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOrgan, Arzu-
dc.contributor.authorBudak, İbrahim-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:38:16Z-
dc.date.available2023-01-09T21:38:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2564-680X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48145/gopsbad.954125-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/498877-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48540-
dc.description.abstractGünümüzde hava yolu taşımacılığı, müşteri beklentilerinin artması ile doğru orantılı olarak büyüme ve gelişme göstermektedir. Hava yolu taşımacılığında artan ilgi ile hava yolu şirketleri müşteri kaybını önlemek için en iyi hizmeti vermek istemektedirler. Değişen pazarlama dünyası ile hava yolu şirketleri yeni çözümler üretmeye başlamışlardır. Bu çözüm yöntemlerinin başında gelen veri bilimi sayesinde hava yolu şirketleri kendilerini yenilemektedirler. Müşteri beklentilerine göre hava yollarının ne gibi hizmet faktörlerine dikkat etmesi ve bu hizmet faktörlerinin önem derecelerinin belirlenmesi son derece önemlidir. Araştırmanın amacı, Star Alliance kuruluşuna bağlı hava yolu şirketlerinin hizmet faktörlerini önem derecelerini belirlemektir. Bu tür bir problemin çözümünde TripAdvisor sitesinde yer alan müşteri değerlendirmelerine başvurulmuştur. Çalışmada Star Alliance’nin 26 hava yolu şirketi örnek alınmıştır. Elde edilen müşteri değerlendirme verileri kullanılarak veri madenciliği tekniklerinden Karar Ağaçları algoritması ile hava yolu hizmet faktörlerinin önem dereceleri belirlenmiştir. Karar Ağaçları algoritmasının kullanılmasında ‘bilgi kazancı oranı’ özelliğinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda Türk Hava Yolu ile diğer hava yollarının sonuçları karşılaştırılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVeri Madenciliğien_US
dc.subjectTürk Hava Yollarıen_US
dc.subjectBilgi Kazancıen_US
dc.subjectHava Yoluen_US
dc.subjectKarar Ağaçlarıen_US
dc.titleVERİ MADENCİLİĞİ İLE HAVA YOLU MÜŞTERİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ANALİZİ: BİR KARAR AĞACI ALGORİTMASI ÖRNEĞİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage291en_US
dc.identifier.endpage299en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.48145/gopsbad.954125-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid498877en_US
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (20).pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.