Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48558
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEmre, Nilüfer-
dc.contributor.authorÖzşahin, Aysun-
dc.contributor.authorBurak Arıkan-
dc.contributor.authorEdirne, Tamer-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:38:23Z-
dc.date.available2023-01-09T21:38:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1308-531X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5222/tahd.2021.36855-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/448839-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48558-
dc.description.abstractAmaç: Mevcut tıbbi sağlık bakım sistemini iyileştirmek iyi bir araştırma kalitesi ile sağlanır ve bu tıpfakültesi öğrencilerinden başlayarak uzmanlık öğrencilerinin araştırmaya yönelik ilgilerini oluşturmakla başlanır. Öğrencilerin araştırmaya yönelik tutumlarını anlamak, araştırmaya yönelik olumsuzgörüşlerini ele almak, kaygılarını değerlendirmek önemlidir. Bu çalışmada, bir üniversitesi hastanesinde görev yapan tıpta uzmanlık öğrencileri arasında bilimsel araştırmaya yönelik kaygı düzeylerini ve ilişkili olabilecek faktörleri değerlendirmek amaçlandı.Yöntem: Tanımlayıcı tasarlanan bu çalışma Ekim-Aralık 2019 tarihleri arasında bir tıp fakültesindegörevli tıpta uzmanlık öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırmaya katılanların sosyodemografiközellikleri sorgulandı ve araştırma kaygısını değerlendiren araştırmalara yönelik kaygı ölçeğiuygulandı.Bulgular: Toplam 310 tıpta uzmanlık öğrencisinin katıldığı bu araştırmada, katılanların yaş ortalaması 28,3±2,6 yıl ve %49,0’u (n=152) kadındı. Tıpta uzmanlık öğrencilerinde bilimsel araştırmayayönelik kaygı ölçeği ortalama puanı 33,37±9,27 idi ve cinsiyetler arası fark bulunmadı (p=0,666).Temel bilimlerde uzmanlık eğitimi alanların diğer bölümlerde uzmanlık eğitimi alanlara göre, işyükünün orta-az olanların iş yükü fazla olanlara göre, ileride akademisyenlik düşünenlerin akademisyenlik düşünmeyenlere göre, asistanlık yaptığı bölümden memnun olanların çalıştığı bölümdenmemnun olmayanlara göre bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeylerinin anlamlı düzeydedaha düşük olduğu saptandı (sırasıyla p=0,023; p<0,001; p<0,001; p<0,001).Sonuç: Çalışmada, tıpta uzmanlık öğrencilerinin çalıştıkları bölümün, çalışma koşullarının, memnuniyet durumlarının ve akademisyen olma isteğinin bilimsel araştırma yapma kaygısını etkilediğisaptandı.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Aile Hekimliği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencileri Arasında Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.5222/tahd.2021.36855-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid448839en_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf248.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.