Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48565
Title: | Kur’ân Ezberine Anlam Katma Teşebbüsleri: ‘Hâfız: Lafzın Hâmili, Mananın Âmili’ Eserinin Değerlendirilmesi | Authors: | Ürkmez, Ahmed | Abstract: | Kur’ân-ı Kerîm’in hem muhafazası hem de anlaşılması bakımından hafızlıkeğitimi tarih boyunca önemli bir fonksiyon icra etmiştir. Gelinen noktada ağırlığınezber tarafına verildiği görülmekte, ancak hafızlık öğrencisinin ilahi mesajın anlamı ile tanışmasına yönelik çabalar da gerek akademik gerekse toplumsal açıdansürdürülmektedir. Bu makalenin amacı, Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayınlanan “Hâfız: Lafzın Hâmili, Mananın Âmili” adlı üç ciltlik çalışmanın içerik veyöntem açısından ilmî bir tenkidini yapmaktır. Zira söz konusu yayın, hafızlık süreçlerinin ilahi metni anlamaya yönelik programlarla desteklenmesi gibi son dereceönemli bir perspektife sahiptir. Oluşan sonucun çıkış noktasındaki hedefleri neölçüde gerçekleştirdiği ise tartışmaya açıktır. İncelemede 600 küsur sayfalık kitabıniç düzeni esas alınmış, öncelikle hafızlık öğrencilerinin anlamını öğrenmesi içinher bir sayfadan seçilen âyetlerin tespit ve sunumuna dair bulgular paylaşılmıştır.Ayrıca eserde görülen “Başlıklar”, “Bilgi”, “Mesaj” ve “Kelime Dağarcığı” gibibölümlerin içerikleri hakkında değerlendirmelerde bulunulmuş ve bu projenin birbütün olarak işlevselliği hakkında bir kanaate varılmaya çalışılmıştır. | URI: | https://doi.org/10.5281/zenodo.3456855 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/391072 https://hdl.handle.net/11499/48565 |
ISSN: | 1306-6218 2636-8536 |
Appears in Collections: | İlahiyat Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (59).pdf | 361.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
626
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.