Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞanlıalp Zeyrek, Arife-
dc.contributor.authorFidan , Özlem-
dc.contributor.authorArslan, Sümeyye-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:14Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:14Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2146-8893-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/nurses.2021-81487-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/510943-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48589-
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin derin solunum ve öksürme egzersizi eğitiminde standardize hasta kullanımının beceri, memnuniyet ve öz güven üzerine etkisini belirlemek amacıyla yarı deneysel bir çalışma olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma Pamukkale Üniversitesi’nin Sağlık Bilimleri Fakültesinde eğitim gören hemşirelik 2. sınıf öğrencileri (170) ile yapılmıştır. Araştırmaya dâhil edilme kriterlerine uyan öğrenciler kontrol (n=78) ve girişim (n=79) gruplarına randomizasyonla atanmıştır. Derin solunum ve öksürme egzersizleri, girişim grubuna standardize hasta ile kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle eğitim verilmiştir. Laboratuvar uygulamaları bittikten sonra her 2 gruptaki öğrencilerin yaptığı uygulama basamakları, araştırmacılar dışındaki gözlemciler tarafından gözlemlenerek değerlendirilmiştir. Veriler “Öğrenci Tanılama Formu”, “Derin Solunum ve Öksürme Egzersizi Uygulama Beceri Değerlendirme Formu” ve “Derin Solunum ve Öksürme Egzersizi Uygulama Eğitimi Öğrenci Öz Güven ve Memnuniyet Anketi” toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı kullanılarak ortalama±standart sapma, sayı (yüzde), İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Mann-Whitney U testi, Pearson ki-kare testiyle analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %86’sı kadın, %74’ü Anadolu lisesi mezunudur. Gruplar arasında sosyodemografik özellikleri bakımından istatistiksel olarak fark bulunmamıştır. Girişim grubunda uygulama beceri puan ortalaması 68±15,4; kontrol grubunda 69±13,37’dir. Gruplar arasında uygulama beceri puan ortalaması ve memnuniyet puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Kontrol grubunun öz güven puanı girişim grubundan anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. Sonuç: Derin solunum ve öksürük egzersizi eğitiminde standardize hasta ile simülasyonun geleneksel yöntemle yapılan eğitimden, öğrencilerin beceri puanlarında ve memnuniyet düzeyinde fark yaratmadığı bulunmuştur. Kontrol grubundaki öğrencilerin, aşina oldukları geleneksel yöntemin öz güven düzeyini olumlu yönde etkilediği düşünülmektedir. Konuyla ilgili farklı eğitim yöntemlerinin etkinliğinin değerlendirilmesi önerilmektedi.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Derin Solunum ve Öksürme Egzersizi Eğitiminde Standardize Hasta Kullanımının Beceri, Memnuniyet ve Öz Güvene Etkisi: Yarı-Deneysel Bir Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage888en_US
dc.identifier.endpage896en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2021-81487-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid510943en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11. Faculty of Health-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (12).pdf298.46 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,196
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

228
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.