Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48768
Title: Din Eğitiminde Yeni Bir Araştırma Alanı: Kutsal Metnin Yorumlanmasında Kişilik Özelliklerinin Rolü
Authors: İpek, Yasemin
Abstract: Bu çalışma Batı literatüründe kutsal metinlerin yorumlanması, anlaşılması ve yaşamla bütünleşmesinde insanın psikolojik tiplerinin rolününün irdelendiği bir araştırma dizisini ve bu sürecin ürünü olarak ortaya koyulan SIFT yaklaşımını tanıtıcı bir içeriğe sahiptir. SIFT yaklaşımı din psikolojisi, din eğitimi ve ampirik teoloji alanlarında olmak üzere disiplinler arası bir anlayışa ve uzun soluklu bir çabaya dayanması yönüyle dikkat çekmiştir. Ayrıca SIFT yaklaşımının kuramsal temellerinin Carl Gustav Jung’un Analitik Psikoloji Kuramı ve Psikolojik Tipler Yaklaşımı’na dayanması, Jung’un Analitik Psikoloji Kuramı etrafında İslam kaynaklarını incelemeye yönelik çalışmasının bulunması, Jung’un din ile görüşlerinin Türkiye’deki ilahiyat alanındaki araştırmalarda da incelendiğinin görülmesi ve dolayısıyla araştırmacıların ilgisini çektiğinin anlaşılması SIFT yaklaşımının İslam İlahiyat Bilimlerinde de tanıtılması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Nitekim söz konusu yaklaşımın Hristiyan geleneğindeki farklı kültür, mezhep ve hedef kitlesi üzerinde uygulanabilirliğini gösteren çok sayıda araştırma bulgularına ve İslam geleneğindeki mevcut yorum bilim çalışmalarını zenginleştirme potansiyeline sahip olduğuna ilişkin araştırma önerilerine rastlanmıştır. Ayrıca bu araştırmalar incelendiğinde SIFT yaklaşımının sistematik, anlaşılır ve kullanışlı bir araştırma tasarımına sahip olduğuna ulaşılmıştır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1143702
https://hdl.handle.net/11499/48768
ISSN: 1301-966X
2602-2435
Appears in Collections:İlahiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-22T105851.381.pdf207.21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.