Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48771
Title: Dindarlık olgusunun satınalma davranışı faktörleri üzerinde etkisi
Authors: Çubukçuoğlu, Mehmet Emre
Haşıloğlu, Selçuk Burak
Abstract: İnsan ihtiyaçlarını belirleyen en temel faktörlerden biri kültür olduğundan işletmelerin kültürel farklılıkları anlamaları ve pazarlama stratejilerini bu doğrultuda gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Kültürün en temel bileşenlerinden biri olan dini değerler uzun süre göz ardı edilmiştir. Ancak pazarların globalleşmesi ve artan rekabet ile uluslararası pazarlara açılma zorunluluğu ve mevcut pazar içindeki daha küçük fakat çekici pazar bölümleri işletmelerin bu olguya önem vermelerine neden olmuştur. Pazarlama yazınında yapılan incelemede dinin algısal ve tutumsal yönünün pazarlama faaliyetleri üzerine etkisi hakkında çok az çalışmaya rastlanmıştır. Türkiyede ise bu konu dünya yazınının başlangıç seviyelerindedir. Bu çalışmada dindarlık olgusunun satın alma davranışı faktörleri etkisi üzerine araştırma yapılmıştır. Araştırmanın uygulama kısmı Denizlide yürütülmüştür. Kümelere göre örnekleme yönteminden yararlanıldığı saha çalışmasında 10 mahallede toplam 246 hane ile görüşme yapılmıştır. Dindarlık düzeyi ile satınlama davranışına ait birçok faktör arasında anlamlı ilişkinin olduğu bulgusu araştırmanın en önemli sonucudur.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/142110
https://hdl.handle.net/11499/48771
ISSN: 1309-6362
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (24).pdf91.89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.