Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKüçük, Sibel-
dc.contributor.authorUysal, Neşe-
dc.contributor.authorÇakırer Çalbayram, Nazan-
dc.contributor.authorKahriman, İlknur-
dc.contributor.authorAltundağ, Sabahat-
dc.contributor.authorGönenç, İlknur-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:42:55Z-
dc.date.available2023-01-09T21:42:55Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1309-470X-
dc.identifier.issn1309-5994-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/271821-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48839-
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik bölümü öğrencilerinin etik karar verme düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini Pamukkale, Karadeniz Teknik, Ankara ve Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Lisans Bölümünde 1. ve 4. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerinden tabakalı rastgele örneklem yöntemi ile seçilen, toplam 848 öğrenci oluşturmuştur. Veriler anket formu ve Hemşirelikte Etik İkilem Testi ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler (frekans, ortalama değerler), t testi ve varyans analizi testleri kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,01±2,07 ve %81,1'i kadındır. Öğrencilerin %44,5'i daha önce etik bir sorunla karşılaştığını belirtmiştir. En fazla karşılaşılan etik sorun hasta ve hemşire arasında yaşanan iletişim sorunlarıdır. Öğrenciler karşılan etik sorunları sorumlu kişilere (%50,3) ilettiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin Pratik Düşünme (PD) puan ortalaması 20,10±4,85; İlkesel Düşünme (ID) puan ortalaması 49,87±6,83; İkilemelere Aşinalık puan ortalaması 18,32±2,93'tür. Kadınların aşinalık puan ortalamalarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Çekirdek aile yapısına sahip öğrencilerde ID puan ortalamalarının anlamlı derecede daha yüksek olduğu, etik eğitimi alma ve sınıf düzeyinin PD, ID, aşinalık puan ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu saptanmıştır (p<0,05).Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik bölümü öğrencilerinin eğitim sürecinde etik sorunlarla karşılaştıkları ve etik karar verme düzeylerinin ortalama düzeyde olduğu belirlenmiştir. Etik eğitimi almış olma ve bazı demografik özelliklerin etik karar verme üzerinde etkili olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAcıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Etik Karar Verme Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage157en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid271821en_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf140.23 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

156
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.