Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48839
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Küçük, Sibel | - |
dc.contributor.author | Uysal, Neşe | - |
dc.contributor.author | Çakırer Çalbayram, Nazan | - |
dc.contributor.author | Kahriman, İlknur | - |
dc.contributor.author | Altundağ, Sabahat | - |
dc.contributor.author | Gönenç, İlknur | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:42:55Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:42:55Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 1309-470X | - |
dc.identifier.issn | 1309-5994 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/271821 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48839 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik bölümü öğrencilerinin etik karar verme düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini Pamukkale, Karadeniz Teknik, Ankara ve Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Lisans Bölümünde 1. ve 4. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerinden tabakalı rastgele örneklem yöntemi ile seçilen, toplam 848 öğrenci oluşturmuştur. Veriler anket formu ve Hemşirelikte Etik İkilem Testi ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler (frekans, ortalama değerler), t testi ve varyans analizi testleri kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,01±2,07 ve %81,1'i kadındır. Öğrencilerin %44,5'i daha önce etik bir sorunla karşılaştığını belirtmiştir. En fazla karşılaşılan etik sorun hasta ve hemşire arasında yaşanan iletişim sorunlarıdır. Öğrenciler karşılan etik sorunları sorumlu kişilere (%50,3) ilettiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin Pratik Düşünme (PD) puan ortalaması 20,10±4,85; İlkesel Düşünme (ID) puan ortalaması 49,87±6,83; İkilemelere Aşinalık puan ortalaması 18,32±2,93'tür. Kadınların aşinalık puan ortalamalarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Çekirdek aile yapısına sahip öğrencilerde ID puan ortalamalarının anlamlı derecede daha yüksek olduğu, etik eğitimi alma ve sınıf düzeyinin PD, ID, aşinalık puan ortalamalarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu saptanmıştır (p<0,05).Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik bölümü öğrencilerinin eğitim sürecinde etik sorunlarla karşılaştıkları ve etik karar verme düzeylerinin ortalama düzeyde olduğu belirlenmiştir. Etik eğitimi almış olma ve bazı demografik özelliklerin etik karar verme üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Hemşirelik Öğrencilerinin Etik Karar Verme Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 157 | en_US |
dc.identifier.endpage | 162 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 271821 | en_US |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (2).pdf | 140.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
156
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
18
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.