Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48875
Title: İris rengi ve retina pigment epitel melanininin alerjik rinite olan etkisi
Authors: Dereköy, Fevzi Sefa
Yavaş, Güliz Fatma
Kenar, Fethullah
Öztürk, Ali Faruk
Küsbeci, Tuncay
Öztürk, Faruk
Ayçiçek, Abdullah
Abstract: İris rengi ve retina pigment epitel melaninininalerjik rinite olan etkisi Amaç: Bu olgu kontrol çalışmasının amacı, iris rengi ve retina pigment epitel melanininin alerjik rinite olan etkisini saptamaktır. Yöntem:Çalışmaya 85 kontrol denek ve prospektif olarak alerjik rinit tanısı konan 99 hasta alındı. Göz muayenesinden sonra iris rengikaydedildi. Pupil dilatasyonundan sonra elektrookülografik ölçüm yapıldı ve Arden oranları kaydedildi. Bulgular:Yaş ortalaması alerjik rinitli hastalarda 29.44±9.8 yıl, kontrol deneklerde 32.67±12.9 yıl idi (p>0.05). Ölçülen Arden oranı ortalaması alerjik rinitli hastalarda 158.22±29.4, kontrol deneklerde179.34±29.3 idi (p<0.05). Kontrol grubunda Arden oranı kahverengiirisi olan gözlerde anlamlı derecede daha yüksekti (p<0.05). Alerjik rinitli hastalarda Arden oranı kahverengi irisi olan gözlerde anlamlı derecede daha düşüktü (p<0.05). Sonuç:Alerjik rinit ile iris ve retina pigment epitelinin melanin içeriği arasında bir ilişki bulunmuştur. Pigment üretici sistemin alerjikrinit patogenezinde rol oynayabileceği öne sürülebilir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/260185
https://hdl.handle.net/11499/48875
ISSN: 2149-7109
2149-6498
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf122.52 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender
Sorry the service is unavailable at the moment. Please try again later.

Page view(s)

84
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

16
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.