Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/48958
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKalburan, Fatma Nilgün Cevher-
dc.contributor.authorYurt, Özlem-
dc.contributor.authorKandır, Adalet-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:43:25Z-
dc.date.available2023-01-09T21:43:25Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1303-0485-
dc.identifier.issn2148-7561-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/127573-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/48958-
dc.description.abstractAraştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının çevresel tutumlarını karşılaştırmak ve okul öncesi öğretmen yetiştirmede çevre eğitiminin önemini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 öğretim yılında Ankara, Afyon, Denizli ve Konya illerindeki üniversitelerin okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi eğitimi lisans programlarına devam eden 605 son sınıf öğrencisi ile 2008-2009 öğretim yılında Yalova, Aksaray ve Rize illerinde gerçekleştirilen MEB Hizmet İçi Eğitim Programlarına Türkiye' nin farklı illerinden katılan toplam 300 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak "Çevresel Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada t-testi ve Manova sonuçlarına göre, okul öncesi öğretmen adaylarının çevresel tutum ölçeği toplamından ve Çevre Eğitiminde Alan Gezilerinin Önemi alt faktörü ile Çevresel Koruma Hareketi alt faktöründen okul öncesi öğretmenlerine oranla daha yüksek puan aldıkları belirlenmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının Çevresel Problemler için Eğitim Gereksinimi alt faktörü ile Çevresel Kirlilik ve Koruma alt faktöründen aldıkları puanların arasındaki farkın anlamlı olmadığı saptanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının çevresel tutumları yönünden karşılqaştırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage317en_US
dc.identifier.endpage327en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid127573en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.