Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48958
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kalburan, Fatma Nilgün Cevher | - |
dc.contributor.author | Yurt, Özlem | - |
dc.contributor.author | Kandır, Adalet | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:43:25Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:43:25Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7561 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/127573 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48958 | - |
dc.description.abstract | Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının çevresel tutumlarını karşılaştırmak ve okul öncesi öğretmen yetiştirmede çevre eğitiminin önemini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 öğretim yılında Ankara, Afyon, Denizli ve Konya illerindeki üniversitelerin okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi eğitimi lisans programlarına devam eden 605 son sınıf öğrencisi ile 2008-2009 öğretim yılında Yalova, Aksaray ve Rize illerinde gerçekleştirilen MEB Hizmet İçi Eğitim Programlarına Türkiye' nin farklı illerinden katılan toplam 300 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak "Çevresel Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada t-testi ve Manova sonuçlarına göre, okul öncesi öğretmen adaylarının çevresel tutum ölçeği toplamından ve Çevre Eğitiminde Alan Gezilerinin Önemi alt faktörü ile Çevresel Koruma Hareketi alt faktöründen okul öncesi öğretmenlerine oranla daha yüksek puan aldıkları belirlenmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının Çevresel Problemler için Eğitim Gereksinimi alt faktörü ile Çevresel Kirlilik ve Koruma alt faktöründen aldıkları puanların arasındaki farkın anlamlı olmadığı saptanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının çevresel tutumları yönünden karşılqaştırılması | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 317 | en_US |
dc.identifier.endpage | 327 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 127573 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.