Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/48983
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çakıroğlu, Elif | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:43:33Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:43:33Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5193 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/449787 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/48983 | - |
dc.description.abstract | Kendine mal etme bir diğer adıyla temellük, genel olarak sanat eserlerinin alıntılanarak yenidenyorumlanması ve üretilmesi olarak açıklanabilir. Kendine mal etme, önceleri de görülmesine karşınpostmodern dönemle ilişkilendirilmektedir. Yüksek sanatın eski önemini yitirdiği çoğulcu anlayışın öneçıktığı, kolaj ve montajın yaygınlaştığı postmodern dönemde sanatçılar; göstergelerarasılık kapsamındaalıntı, pastiş, parodi ve benzeri kullanım biçimleriyle farklı ifade ve etkiler içeren yeniden üretimlergerçekleştirmektedirler. Sanatçılar söz konusu yeniden üretim biçimleri aracılığıyla alıntıladıklarıyapıtları, anlam ve içerik olarak farklı bağlamlarda kullandıkları gibi benzer eğilimler içerisinde dekullanabilmektedir. Çalışmada, postmodern dönemin sanatsal nitelikleri doğrultusunda kendine maletme kavramının ve İspanyol sanatçı Lluis Barba’nın Amerikan Gotik, Atina Okulu ve BaşakToplayanlar adlı ünlü eserler üzerine gerçekleştirdiği yeniden üretim yapıtlarının orijinalleriyleilişkilendirilerek göstergelerarasılık bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamındatürdeş ya da farklı türde sanat ürünleri arasında biçimlerarası alıntıları inceleyen göstergelerarasılık ileanaliz edilen yeniden üretimler, sanatçının açıklamaları göz önünde bulundurularak yorumlanmıştır.Yeniden üretimlerin eserlerle ilişkilendirilerek analiz edilmesi ve yorumlanması, yorum bilgisi veeleştirel bakış açısı geliştirmek açısından önemli görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Göstergelerarasılık | en_US |
dc.subject | Başak Toplayanlar | en_US |
dc.subject | Kendine mal etme | en_US |
dc.subject | Amerikan Gotik | en_US |
dc.subject | Atina Okulu | en_US |
dc.title | POSTMODERNİZM SÜRECİNDE KENDİNE MAL ETME VE LLUIS BARBA’NIN YAPITLARININ GÖSTERGELERARASILIK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ | en_US |
dc.type | Other | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 490 | en_US |
dc.identifier.endpage | 504 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 449787 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Other | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.06. Fine Arts Education | - |
Appears in Collections: | İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (3).pdf | 3 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
96
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.