Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49013
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurdakal, İbrahim Halil-
dc.contributor.authorKırmızı, Fatma Susar-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:43:45Z-
dc.date.available2023-01-09T21:43:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/283611-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49013-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 4+4+4 eğitim modeli ile birlikte 60-66 aylık öğrencilerin okula başlamasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum desenine başvurulmuştur. Durum desenlerinden bütüncül tek durum deseni kullanılarak 4+4+4 eğitim modeli ile birlikte 60-66 aylık öğrencilerin okula başlamasına ilişkin 1. sınıf öğretmenlerinin görüş ve düşünceleri tespit edilemeye çalışılmıştır. Çalışma Denizli merkez ilçe ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 1.sınıf öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir (n=158). Araştırmada verilerin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından hazırlanan "4+4+4 Eğitim Modeline Yönelik 1. Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Düşüncelerine İlişkin Açık Uçlu Soru Formu" öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu 60-66 aylık öğrencilerin gerek kemik ve kas gelişimi dolayısı ile gerekse okul öncesi eğitim almadıkları için başarısız olduklarını belirtmiştir. Aynı zamanda 60-66 aylık öğrenciler 12 haftalık uyum ve hazırlık çalışmaları sonucunda ilkokuma yazma eğitimine hazır hale gelememektedir. Öğretmenlere göre sınıfların fiziksel donanımları bu öğrencilerin gereksinimlerini karşılamada yetersizdir. Sınıf mevcutlarının yüksek olduğu, sınıfların sıraları, masaları ve tahtaları öğrencilerin fiziksel özelliklerine uygun olmadığı, okul bahçelerinin 60-66 aylık öğrenciler için yetersiz olduğu, bahçelerde oyun alanlarının kısıtlı olduğu da gelen görüşler arasındadır. Okullarda ilkokuma-yazma için yeterli sayıda materyal bulunduğu ancak bunların 60-66 ay öğrenciler için uygun olmadığı, il merkezinde görev yapan öğretmenlerin ilçe merkezinde görev yapan öğretmenlere göre daha kolay araç-gereç temin ettikleri belirlenmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE 4+4+4 EĞİTİM MODELİNİN 1. SINIF ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2043en_US
dc.identifier.endpage2056en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid283611en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.