Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49106
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAsıcı, Esra-
dc.contributor.authorGünlü, Aykut-
dc.date.accessioned2023-01-09T21:44:25Z-
dc.date.available2023-01-09T21:44:25Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2147-8473-
dc.identifier.issn2791-8157-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1113227-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49106-
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgınının etkilerine ilişkin görüşlerinin, salgının olumsuz etkileriyle başa çıkmada kullandıkları stratejilerin ve salgın sürecinde kazandıkları farkındalıkların belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma desenine dayalı olarak tasarlanmıştır. Fenomenolojik araştırmalar insanların yaşadıkları deneyimlere odaklanmakta ve bu deneyimlerin onlar için ne anlama geldiğini ayrıntılı biçimde ortaya koymaya çalışmaktadır. Çalışmaya 38 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Bulgulara göre, COVID-19 doğası gereği öğrencilerin yaşamını çoğunlukla olumsuz etkilemiştir. COVID-19 sürecinde öğrencilerin olumsuz duygu ve düşünceleri, aile içi çatışmaları ve sosyal medya kullanımları artmış ve sosyal yaşamları sınırlanmıştır. COVID-19 süresince televizyonda izlenen programlar ve haberler öğrencileri psikolojik açıdan olumsuz etkilemiştir. Öğrencilerin COVID-19 salgınının olumsuz etkileriyle başa çıkmak için davranışsal (önlem alma, kitap okuma, dizi/TV izleme, yemek yapma, sosyal destek arama, spor yapma gibi) ve bilişsel (olumlu düşünme, olumsuz duyguları yönetme, dini başa çıkma gibi) stratejiler kullandıkları belirlenmiştir. Olumsuz etkilerinin yanı sıra, COVID-19 bazı öğrenciler için kişisel gelişim ve farkındalık açısından bir fırsat olmuştur. Sonuç olarak, olumlu etkileri olsa da, COVID-19 üniversite öğrencilerinin yaşamını ve ruh sağlığını çoğunlukla olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle, COVID-19’un ruh sağlığı üzerindeki etkilerine de odaklanmak önemlidir. COVID-19 sürecinde üniversite öğrencilerini psikolojik olarak desteklemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilmelidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Gözünden COVID-19 Salgını: Nitel Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issueSalgın ve Gençliken_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.departmentPAUen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1113227en_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept38.05. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (11).pdf305.02 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.