Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49106
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Asıcı, Esra | - |
dc.contributor.author | Günlü, Aykut | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-09T21:44:25Z | - |
dc.date.available | 2023-01-09T21:44:25Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 2147-8473 | - |
dc.identifier.issn | 2791-8157 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1113227 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49106 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgınının etkilerine ilişkin görüşlerinin, salgının olumsuz etkileriyle başa çıkmada kullandıkları stratejilerin ve salgın sürecinde kazandıkları farkındalıkların belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma desenine dayalı olarak tasarlanmıştır. Fenomenolojik araştırmalar insanların yaşadıkları deneyimlere odaklanmakta ve bu deneyimlerin onlar için ne anlama geldiğini ayrıntılı biçimde ortaya koymaya çalışmaktadır. Çalışmaya 38 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Bulgulara göre, COVID-19 doğası gereği öğrencilerin yaşamını çoğunlukla olumsuz etkilemiştir. COVID-19 sürecinde öğrencilerin olumsuz duygu ve düşünceleri, aile içi çatışmaları ve sosyal medya kullanımları artmış ve sosyal yaşamları sınırlanmıştır. COVID-19 süresince televizyonda izlenen programlar ve haberler öğrencileri psikolojik açıdan olumsuz etkilemiştir. Öğrencilerin COVID-19 salgınının olumsuz etkileriyle başa çıkmak için davranışsal (önlem alma, kitap okuma, dizi/TV izleme, yemek yapma, sosyal destek arama, spor yapma gibi) ve bilişsel (olumlu düşünme, olumsuz duyguları yönetme, dini başa çıkma gibi) stratejiler kullandıkları belirlenmiştir. Olumsuz etkilerinin yanı sıra, COVID-19 bazı öğrenciler için kişisel gelişim ve farkındalık açısından bir fırsat olmuştur. Sonuç olarak, olumlu etkileri olsa da, COVID-19 üniversite öğrencilerinin yaşamını ve ruh sağlığını çoğunlukla olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle, COVID-19’un ruh sağlığı üzerindeki etkilerine de odaklanmak önemlidir. COVID-19 sürecinde üniversite öğrencilerini psikolojik olarak desteklemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilmelidir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Gözünden COVID-19 Salgını: Nitel Bir Araştırma | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | Salgın ve Gençlik | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 20 | en_US |
dc.department | PAU | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1113227 | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 38.05. Child Care and Youth Services | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (11).pdf | 305.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.