Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYaşar, Metin-
dc.contributor.authorCanbaz, Filiz-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:50:45Z-
dc.date.available2023-02-06T19:50:45Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49175-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractV Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yaparı öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim okulu yöneticilerinin çatışmaya neden olan davranışları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Denizli Merkez ilköğretim okullarında görev yapan 317 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Yönetici Öğretmen Etkileşimi Envanteri (YÖEE) kullanılmıştır. Ayrıca, öğretmene ait kişisel bilgiler, Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, gerekli görülen istatistiksel tekniklerin yanında, veri gruplarının türüne göre t testi ve varyans analizi, p değerlerinin önemli olması halinde farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Tukey HSD testi uygulanmıştır. Bulgular, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin, ölçekte yer alan yönetici davranışlarının hepsini çatışma nedeni olarak algıladıkları yönündedir. Öğretmenlerin çatışmaya neden olan yönetici davranışlarına ilişkin algılan ile cinsiyet, mesleki kıdem ve yöneticilik yapıp yapmama değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamış; branş ve okuttuğu sınıf değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular, eğitimsel açıdan değerlendirilmiş, eğitimcilere ve eğitim yönetimi alanında çalışma yapan araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Çatışma Nedenleri, İlköğretim, Yöneticien_US
dc.description.abstractVI In this research, administrators' behaviour causing conflict was studied according to the teachers' perception working for elementary schools. The research population was composed of 317 teachers working in the elementary schools in Center Denizli Province. The data of this research was collected by Administrator Teacher Interaction Inventory (ATII), developed by the researcher.. The data obtained was analysed by SPSS ( Statistical Package for the Social Sciences); in order to answer the research problems, "t" test, "Analysis of Variance (ANOVA)" and post hoc techniques were employed. Findings show that, the teachers working in elementary schools perceived all behaviour of administrators, included in ATII, as a reason of conflict between teachers and administrators. There were not found any significant differences between teachers' perception towards administrators' behaviour causing conflict and their gender, seniority and experiences on administration; But there were significant differences found between teachers' perception towards administrators' behaviour causing conflict and their branch and teaching grade. The findings obtained from the study were evaluated educationally and suggestions were made to the trainers and the researchers studying on the field of educational administration. Key Words: Confliction, Causes of Confliction, Elementary School and Administrator.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul yöneticilerien_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectYönetici davranışıen_US
dc.subjectManegerial behavioren_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectConflicten_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİlköğretim okullarıen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.subjectİlköğretim öğretmenlerien_US
dc.subjectPrimary education teachersen_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectÇatışma Nedenlerien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectConflictionen_US
dc.subjectCauses of Conflictionen_US
dc.subjectElementary School and Administratoren_US
dc.titleİlköğretim okullarında çatışmaya neden olan yönetici davranışları (Denizli ili örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Administrator behaviour causing conflict in elementary schools (the sample of Denizli province)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid140624en_US
dc.institutionauthorCanbaz, Filiz-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.